Access 2013 DB backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

markraats85

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
164
Beste,

ik heb zojuist een beetje rond gekeken op het forum hier. En ik zie hier en daar een vraag over Access Backup e.d.
Echter kom ik deze tot op heden nog niet terug met Access 2013.

Dus ga ik toch deze vraag stellen.

Ik ben bezig met een database aan het maken.
Deze database bevat een helpdesk systeem.
Graag zou ik zonder al te veel externe factoren, robocopy e.d. een backup willen maken d.m.v. een knop in MS Access 2013.
Ik zie wat opties in VBA, Macro's terug komen , echter kom ik hier tot op heden nog niet uit.

Heeft iemand ervaring met het maken van een VBA script of Macro om je huidige database ( actief of tijdens het afsluiten van je DB ) te backuppen?
 
Waarom gebruik je niet een gewoon backup programma? Ik neem niet aan dat je db het enigste bestand is waar je aan gehecht bent :)
 
Omdat ik graag zou willen dat de toekomstige gebruiker naast een automatische backup ook manueel een back-up kan maken dmv 1 druk op de knop
 
Tja, als je echt zo bang bent dat je data om zeep wordt geholpen, zou ik eerder de gebruikers eens vermanend toespreken. Maar hier vind je een handleiding voor 2013. Ik werk al jááren met (grote) Access databases, en heb nog nooit de behoefte gevoeld om tussentijds backups te maken. Een (middels Scheduled Tasks) ingeplande automatische backup is meer dan voldoende om een database veilig te stellen. En desnoods doe je dat een paar keer per dag. Maar dan nog: stel dat je een paar backups hebt, wat dan? Terugzetten van een complete oude database heeft niet zoveel zin. (behalve bij een crash natuurlijk.) Wil je écht iets nuttigs om op terug te vallen, dan moet je iets als een Transaction Log systeem maken (ingebouwd in SQL server) waarmee je op recordniveau gegevens kunt terughalen.
 
Helaas tot op heden niemand een antwoord? dan sluit ik het topic. Ik zoek wel een andere manier... toch bedankt voor diegene die hebben gereageerd.
 
Je reageerde zelf niet op mijn antwoord, dus ja, wat verwacht je dan nog aan reacties? Op zijn minst is het netjes dat je reageert op de reacties die je krijgt. Ook al is het niet wat je zoekt.
 
Ocatafish; ik beantwoord je netjes en bedank je; waarom dan een reactie zoals hierboven.
 
Ik geef op 8 oktober een antwoord, en op 13 oktober schrijf je: 'Helaas tot op heden niemand een antwoord?' Vind je het gek dat ik dan vind dat je een beetje raar reageert? Wij kunnen als helper nooit exact weten wat voor jou een goede oplossing is; we hebben je db niet, en kennen je situatie niet. Dus als een aangedragen oplossing niet is wat je zoekt, dan zeg je niet: 'Helaas tot op heden niemand een antwoord?', maar vertel je waarom het antwoord niet voldoet. En wat je dan wél zou kunnen gebruiken. Ik wacht zelf ook even als een TS niet reageert op een antwoord dat iemand gegeven heeft, en de TS reageert daar niet op. Want het heeft weinig zin om maar lukraak antwoorden te spuien als je er toch geen reactie op krijgt.
Uiteraard heb ik ook wel gelezen dat je er een bedankje bij had gezet, maar het ging mij dus om het feit dat je een (in mijn ogen) bruikbaar antwoord volkomen negeerde.
Ik hoop uiteraard wel voor je dat je een andere manier hebt gevonden :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan