Access 2016. Formuier vanuit een andere formulier met knop openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Goedendag. Vanuit een navigatievenster/knoppen kunnen formulieren worden geopend. Het formulier wordt dan onder het navigatievenster getoond. Als je naar een andere navigatieknop gaat, wordt het formulier gesloten en de andere geopend. Het formulier bevat geen tab om het formulier te sluiten of zelfs (ongewenst) naar de ontwerpweergave etc. te gaan. Tot zover gaat het goed.

Als ik via het navigatievenster een bepaald formulier (historie) open, zijn op dit formulier om ui. reden een knop aanwezig waarmee ik een ander formulier kan openen (één van de formulieren van het navigatieformulier). Dit formulier wordt echter als een standaard formulier geopend met aan de bovenzijde de tab waarbij de diverse ongewenste functies (ontwerpweergave etc.) worden aangeboden. Ik heb de knop op dit Historie-formulier voorzien van de macro "Formulier openen".

Ik wil eigenlijk dat ik met de knop op het Historie-formulier dezelfde interface krijg als die bij het oproepen van dit formulier via het navigatievenster. Is dat te realiseren?

Eerlijk gezegd snap ik totaal niet wat je gemaakt hebt, of wat je bedoelt. Alleen deze zin al:
Dit formulier wordt echter als een standaard formulier geopend met aan de bovenzijde de tab waarbij de diverse ongewenste functies (ontwerpweergave etc.) worden aangeboden.
Ik heb geen flauw idee wat dat is, hoe dat er uit ziet of zelfs maar hoe je dat gemaakt hebt! Ik heb nog nooit een formulier gemaakt met een tab waarop een knop staat waarmee je de Ontwerpweergave opent. (Ook nooit die behoefte gehad trouwens, en mijn gebruikers ook niet ;) ). Dus wellicht dat een voorbeeldje e.e.a. wat duidelijker maakt.

Hallo OctaFish. Ik heb mijn vraag niet toegelicht. Er is geen sprake van het openen van een formulier in de Ontwerpweergave. Het formulier wordt anders weergegeven via activatie vanuit het navigatieformulier dan rechtstreeks als formulier. Rechtstreeks is sprake van een tabblad waarbij de label ongewenste functies, zoals ontwerpweergave etc., weergeeft. Ik ga het anders oplossen en stel hierover een nieuwe vraag in het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan