Access 2016 invoegtoepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Heeft iemand enig idee waar ik voor Access 2016 invoegtoepassingen kan vinden.
Bij Microsoft in ieder geval niet.
Ik denk hier b.v. aan een Calendar invoegtoepassing.
In oude versies van Access was die aanwezig.
b.v.d.
Sytse

Wat bedoel je precies? De kalender was vroeger een standaard onderdeel van Access, maar is door Microsoft verwijderd omdat je nu een DatePicker hebt bij een datumveld. En dat werkt net zo goed. Er zijn voldoende mensen die zelf kalender formulieren hebben gebouwd (waaronder ik, sprak,de gek) en die kun je prima integreren in je db. Maar invoegtoepassingen? Ik ken ze niet, en heb ze ook nog nooit nodig gehad.

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben er ook achter dat ik bij datum/tijd veld automatisch de datum pikker te zien krijg.
Ik probeer het wiel opnieuw uit te vinden. Ik wil voor een aantal werknemers een verlof/ziekte/dokter/tandarts registratie te maken.
Dit heb ik in Excel gemaakt. Nu probeer ik mbv Access een gelijksoortige registratie te maken.
Voor elke werknemer een registratie met een totaaloverzicht die een waarschuwing geeft als iedereen gelijktijdig afwezig is.
In excel moet ik elk jaar opnieuw de maanden corresponderend met de dagen maken.
Dit wil ik in Acces proberen te voorkomen. Bewaking van resterende verlofdagen enz.

Ik probeer het wiel opnieuw uit te vinden.
Dat willen we allemaal wel :). Zelf heb ik ook een poging gedaan, want ik heb een ontwerpfout geconstateerd van het wiel: zet een auto op een helling zonder handrem, en je zult zien dat het voertuig uit zichzelf naar beneden rolt. Dat kan natuurlijk niet! Daarom heb ik onder mijn auto vierkante wielen gezet, en dat probleem is daarmee dus afdoende verholpen. Klein nadeel: het rijcomfort is nu een stuk minder :).

Jouw werknemersregistratie lijkt mij niet zo heel moeilijk te maken; een tabel met personeelsgegevens en een registratietabel. Daar heb je geen apart datumformulier voor nodig. Het totaaloverzicht is een minder duidelijk verhaal, omdat je niet aangeeft wat je precies wilt zien. Een overzicht van de daadwerkelijk verbruikte/opgenomen uren+dagen is niet zo moeilijk. Wil je een grafisch maandoverzicht, waarbij je met balkjes aangeeft of een werknemer aanwezig is, afwezig, verlof, buitengewoon verlof, vakantie etc, dan wordt het een ander verhaal want dan moet je in dat overzicht data laten zien die je niet in je tabel hebt opgeslagen. Ik ga er althans even vanuit dat je niet met een prikklok o.i.d. werkt om alle aanwezigheden vast te leggen, maar alleen de dagen dat er afwezigheid wordt geboekt. Dus een werknemer die in Januari één dag vrij heeft, krijgt in de registratie dan maar één record. In je maandoverzicht van alle werkdagen, moet je dan de overige dagen visualiseren op basis van niet-bestaande records.
Dat is geen probleem trouwens, dat is niet zo heel moeilijk. Maar wat bedoel je hier mee?

In excel moet ik elk jaar opnieuw de maanden corresponderend met de dagen maken.

Goedemorgen OctaFish,
Wederom bedankt voor je reactie.
Wat ik voor mij zie is per werknemer een doorlopende jaarkalender.
Gesplitst per maand. Een doorlopend maandformulier waarbij dan eveneens de dag, b.v. de week start altijd op maandag, boven de week staat.
Zie bijgesloten voorbeeld.
De dag staat in 2 delen om te vermelden waarvoor de niet werkbare uren worden in gevuld. (De feestdagen in aparte tabel.)
Wellicht in drie delen met in deel 1 b.v. maandag, 30 januari 2017
Dit dan voor elke werknemer. Bijgehouden wordt het aantal verzuim uren voor b.v. ziekte, doktersbezoek enz.
Afgeschreven wordt het aantal opgenomen verlofuren.
Met een totaal overzicht bedoel ik dan dat per maand in een doorlopende jaarkalender getoond wordt wie b.v. in Juli verlof willen plannen.
Of als iemand zich ziek meld gekeken kan worden of er al meerdere werknemers afwezig zijn zodat er een probleem ontstaat.
Maar de eerste stap is het creëren van de doorlopende jaarkalender(naast een eenvoudig werknemers bestand)

Bijlagen

Dat kan je denk ik schudden zo. Dit is in Excel geen probleem, in een database wel. En al helemaal niet in een formulier. In een rapport misschien nog wel mogelijk, maar ik brand mijn vingers daar liever niet aan. :).
Je zou misschien met een hoofdformulier en 12 subformulieren kunnen werken, dan kom je nog een beetje in de buurt.

Bedankt voor je opmerkingen en advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan