Hallo allemaal. In een formulier heb ik nog één laatste ding te doen een zoekveld op adres, huisnummer, woonplaats. Ik heb een Query "Query zoeken" gemaakt met de ahw gegevens. Als ik via Ontwerp de keuzelijst op het formulier plaats, dan zie ik vreemd genoeg in de Wizard niet het adres staan alleen huisnummer, plaats. In de Query staan ze wel.
In de keuzelijst zie ik de ahw gegevens wel staan en kan ik een keuze maken. Ik heb voor de keuzelijst (bij klikken) de volgende VBA code gemaakt.
Ergens van internet (helpmij?) als idee overgenomen. De Rijbron staat ingesteld op "Query zoeken". Alleen als ik het Besturingselement invul met "Adres" (alleen te selecteren uit de onderliggende tabel en niet uit de Query??) kan ik dmv de keuzelijst een record selecteren. Ik heb nog twee andere bladertoetsen (macro's) om door de records van het formulier te kunnen bladeren.
Probleem: Als een adres in de keuzelijst is geselecteerd kan ik met de down toets niet naar het begin van de lijst bladeren (foutmelding: Kan niet naar de opgegeven record gaan). Met de Up toets worden alle velden van het formulier leeg (gelijk aan de situatie Nieuw). Er kan niet gebladerd worden. Ik heb dergelijke keuzelijst in een ander db gemaakt maar met macro's, dat werkt goed. Dezelfde macro instructies in deze db werken niet.
In de keuzelijst zie ik de ahw gegevens wel staan en kan ik een keuze maken. Ik heb voor de keuzelijst (bij klikken) de volgende VBA code gemaakt.
PHP:
Private Sub Keuzelijst380_Click()
With Me.Keuzelijst380
If .Value <> "" Then
Me.Filter = "[Adres]= """ & .Value & """"
Me.FilterOn = True
Else
Me.Filter = ""
Me.FilterOn = False
End If
End With
End Sub
Probleem: Als een adres in de keuzelijst is geselecteerd kan ik met de down toets niet naar het begin van de lijst bladeren (foutmelding: Kan niet naar de opgegeven record gaan). Met de Up toets worden alle velden van het formulier leeg (gelijk aan de situatie Nieuw). Er kan niet gebladerd worden. Ik heb dergelijke keuzelijst in een ander db gemaakt maar met macro's, dat werkt goed. Dezelfde macro instructies in deze db werken niet.