Access 2016. Syntax clone DAO recordset

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo. Ik heb een vraag over een vreemd verschijnsel. Vanuit een keuzevak waarin het adres en nummer wordt geselecteerd wordt een clone van de recordset afgezocht op overeenkomst en daarna een aantal velden van de record gebruikt voor de presentatie in een formulier.
Dit gaat bij alle records goed echter bij één adres+nummer worden terecht twee records gevonden maar het blijkt dat meer records worden gevonden die er niet zijn. Nu ga ik twijfelen aan de door mij gebruikte syntax en met name het uitroepteken in de instructie rsclone![o-adres]. Is de syntax juist?

Code:
If (sAdres = rsClone![o_Adres]) And (sNum = rsClone![o_Huisnummer]) And (Count = 2) Then

    test = rsClone![o_Adres]
    Debug.Print test

        VarBookmark = rsClone.Bookmark
            sOpdracht3 = rsClone![o_Opdracht ID]

[sAdres] en [sNum| hebben vanuit het keuzevak de waarde van het adres en het huisnummer.

De And vergelijking schijnt waar te zijn terwijl er geen derde record is en wordt onterecht "doorgelopen" naar test = rsclone![o_Adres], waarom? Dan zou je verwachten dat met debug.print test het adres wordt getoond, nee dus. Klopt, het is er ook niet maar toch is de vergelijking "waar" en wordt "doorgelopen".
 
Veel te weinig code om er wat van te zeggen :). Behalve dat het niet aan het uitroepteken ligt :D.
 
Het probleem is dankzij je zetje in de goede richting inmiddels opgelost. Na lang zoeken, begin je aan alles te twijfelen. De toegepast recordcounter heb ik beter geïnitieerd en dat was het probleem. Deze telde op een gegeven moment negatief. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan