Access applicatie downloaden en installeren op werkstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Voor een klant van mij gaan we via een MS Access applicatie thuiswerkers bedienen.
De meeste hebben een eigen laptop en een eigen Office 365 met de verschillen dat de een een 32 bits en de andere een 64 bits installatie heeft gedaan.
Ik weet niet of dit mogelijk is maar het liefst mail ik een link naar de thuisgebruikers om een Access bestand te downloaden.
We hebben een server ter beschikking waar ik dit Access bestand kan plaatsen en men via de link deze kan downloaden.
Echter zou ik het liefst zodra de applicatie geopend wordt specifieke folders aangemaakt waar de applicatie opgeslagen moet worden en vervolgens wordt er een 2e MS Access applicatie gedownload die de applicatie daadwerkelijk zal plaatsen.
Dit is wat ik zelf heb bedacht maar wellicht zijn er al oplossing om op afstand een MS Access applicatie te downloaden en te installeren.
 
Je vraag is dus eigenlijk heel algemeen: je zoekt een programma dat je kan sturen naar gebruikers waarbij dat programma dan een mappenstructuur aanmaakt, vanaf een server een Access applicatie download en vervolgens de handel installeert? Waarom zou je dat zo willen? Wat kan het jou boeien waar een gebruiker een database neerzet? Zolang de database correct werkt, lijkt mij dat het toch OK is?
Ik snap dat een slecht gebouwde database problemen oplevert, vooral als die database op vaste plekken bestanden verwacht. Maar dat los je uiteraard op door de database ‘slim’ te bouwen :).
 
Ik begrijp je punt, alleen wil je niet dat een gebruik zelf de bestanden in windows verkenner ergens gaat plaatsen. sterker nog, niet alle gebruiker kennen windows verkenner. De bedoeling is dat ze een e-mail ontvangen met een link. Ze klikken erop en daarna zou het fraai zijn dat een MS Access applicatie wordt geopend en alles op de juiste locatie plaatst, wellicht een snelkoppling in bureaublad aanmaak en daarna de specifiek MS Access applicatie activeert. Alleen afhankelijk van de instellingen op werkstation kan MS Access bestand geblokkeerd zijn en dan moeten zij toch via windows verkenner het bestand via rechtermuis knop de blokkering heffen. Vroeger had je een win zip installatie toepassing die precies dit deed (locatiestructuur aanmaken en bestanden plaatsen). Weet niet of dit nog bestaat maar dan heb je waarschijnlijk nog de situatie dat bestand handmatig via verkenner de blokkering uitgeschakeld moet worden. Nu doe ik het via Any Desk alles bij gebruiker de locatiestructuur aanmaken en MS Acces bestand plaatsen en dat zou ik eigenlijk geautomatiseerd willen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan