Access beveiliging frontend backend

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
577
Ik heb een vraag over beveiliging van een access-database 2007 met een front-end en een back-end.

Ik heb begrepen dat de eigenlijke database (de back-end) is te beveiligen via versleuteling. Daar wil ik gebruik van maken. Dat zou betekenen dat in de front-end ergens het gekozen wachtwoord van de versleuteling van de back-end moet worden gemeld. Ik wil niet dat de gebruiker zelf het gekozen wachtwoord invoert. Is er een mogelijkheid in de front-end het wachtwoord van de versleuteling van de backend op te geven? Hoe zou dat dan kunnen?
 
Ik heb je vraag 3 keer gelezen en begrijp nog steeds niet wat je vraagt.
Laat "versleutelen" (wat dat ook moge betekenen) even achterwege.
Vertel eerst eens wat precies je bedoeling is.

Tardis
 
Je kan een Access Database op talloze manieren beveiligen, er is er niet een helemaal waterdicht. Dus wat wil je precies?
 
Kennelijk ben ik niet duidelijk, waarvoor mijn excuus. Onderstaand een nieuwe poging.

Ik heb een database bestaande uit een front-end en een backend. In eerste instantie wil ik de backend beveiligen zodat de gegevens daarin niet zondermeer toegankelijk zijn. De database is opgezet via Access 2007. IK heb begrepen dat de inhoud van deze databases te beveilgen zijn met een wachtwoord. Ik wil dat de inhoud van de gegevens van de backend beveiligd worden met een wachtwoord. Deze methodiek heet versleuteling met een wachtwoord. Deze methodiek heb ik uitgetest en dat werkt.

Om met de front-end in de met een wachtwoord beveiligde backend te kunnen komen zou de gebruiker dus het wachtwoord moeten kennen. Dat is niet de bedoeling. Vandaar dat ik in de frontend ergens het wachtwoord van de backend kwijt wil zodat de gebruiker er geen last van heeft EN niet eens weet dat de backend met een wachtwoord is beveiligd.

De vraag is nu hoe ik in de frontend ergens het wachtwoord kwijt kan dat het mogelijk maakt de tabellen in de backend te kunnen benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan