Access controle op hyperlincks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Finnyfan

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2015
Berichten
7
Hallo allemaal,

Voor het beheer van de schema's binnen het bedrijf heb ik een simpele database opgezet. Hierin heb ik een tabel gemaakt waarin alle tekeningen een hyperlinck kregen. Aangezien het hier om een 3000 schema's gaat had ik een formule geschreven welke in 95% van de gevallen juist is. Graag had ik de fout links automatisch gevonden. Alle links aanklikken zou een onbegonnen werk zijn aangezien hij voor elke tekening Trueview moet opstarten.

Alvast bedankt,
 
Als een tekening een hyperlink (zonder c) heeft, hoe kan het dan dat die niet werkt?
 
Vooreerst bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb de links gecreëerd met een formule. Dit werkt goed zolang vroeger iedereen de files volgens een bepaalde standaard wegschreef. Dit is niet het geval, daarom wil ik deze kunnen detecteren, zodat ik ze alsnog kan aanpassen.

Groetjes,

Stefan
 
Maar nu weet ik nog niet hoe die hyperlinks er uit zien; ik zou op zijn minst wat voorbeeldjes moeten zien, met daarbij ook de formule. Als de gegevens consistent zijn ingevoerd, dan kun je daar met een formule wel een net adres van maken. Maar vermoedelijk hoeft dat niet eens, want met Application.FollowHyperlink kun je van elk geldige padverwijzing een hyperlink maken. Je hebt dan dus alleen een tekstveld nodig met een (UNC) pad, en het werkt.

Nog welkom bij HelpMij trouwens :)
 
Beste OctaFish,

De links zijn al gemaakt geweest in excel met een formule, spijtig genoeg was die formule niet juist voor alle bestanden.
Graag had ik de database hier ingevoegd, maar dit kan niet door het te grote bestandsvolume (blijkbaar is deze beperkt tot 100Kb). Is hier een andere mogelijkheid voor?

Groetjes,

Stefan

PS: Ik ben maar een leek.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de db eventueel op een Fileshare zetten (wikisend.com bijvoorbeeld). Halen we hem daar op.
 
Het probleem is dat niet alle links werken. Er zijn er waarvan de bestanden niet volgens de standaard ( welke wij hanteren) zijn weggeschreven, waardoor die links niet werken. Hiervan had ik graag een lijst gekregen, waarna ik achteraf die links kan aanpassen.

Groetjes,

Stefan
 
Ik snap je vraag, maar niet in welk formulier we moeten kijken.
 
Waarschijnlijk kijk je best in de tabel tekeninglijst. Hierin zitten alle tekeningen met bijbehorende link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan