Access database voor materiaalbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmdijkstra

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2011
Hallo,
Ik zoek een database voor materiaalbeheer zoals vast opgestelde machines, elektrisch gereedschap, verlengsnoeren, klimmateriaal, etc.
Ik heb zelf niet voldoende kennis van access en vroeg me af of iemand iets kant en klaar heeft.
Mvg,
JMD

Kijk eens in de templates van Microsoft zelf; daar zit vast wel iets bij dat je als basis kunt gebruiken. In ieder geval kun je op basis van die templates een idee vormen van wat je wilt.
Een database is doorgaans toegespitst op de specifieke wensen van een gebruiker/bedrijf/organisatie etc. Daar gaat dan een heel ontwerptraject aan vooraf aangaande de wensen en eisen waaraan de database moet voldoen. Een goede database volgt daarbij de interne werkprocessen.
Zomaar een willekeurige database gaan gebruiken is dus een erg slecht plan, want de kans dat die database voldoet aan je eigen wensen lijkt mij heel klein. Je kunt uiteraard je eigen workflow aanpassen aan de manier waarop de database is ingericht, maar ook dat lijkt mij geen goed idee.

Probeer dus eerst voor jezelf op papier te zetten welke gegevensbehoeftes er zijn, en begin dan pas na te denken over een oplossing. Goede kans dat je niet eens bij Access uit hoeft te komen overigens... Het bouwen van de fysieke applicatie is in deze altijd de laatste stap, die volgt uit het proces wat er aan vooraf gaat. Kun je die zelf niet maken (wat je min of meer al aangeeft), dan zou ik daar iemand voor inhuren die dat wel kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan