Access DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Berichten
478
Wat is een simpele mannier om gegevens uit een access DB te Halen,

ik heb met VB verder niet heel veel ervaring, wel met php(+ MySQL) misschien bestaat er soortgelijke mannier van database gegevens selecteren en wegschrijven....

oh ja de access DB bestaat uit meerdere tabellen

alvast bedankt :D
 
Volgens mij word ik hier vekeerd begrepen

ik wil gewoon een access DB in een VB-project laden op zo'n makkelijk mogelijke mannier woordoor het filteren van gegevens mogelijk is

maar als dat niet zo makkelijk uit te leggen is zou dan iemand willen vertellen hoe de formulieren het best kunnen worden gemaakt in access zelf
 
Dat heb ik inderdaad verkeerd begrepen (of gelezen):(

BTW de formulieren in access zelf zijn ook opgebouwd uit VB-code, alleen wellicht wat meer beperkt.
 
Weet je misschien wat commando's om gegevens uit een access DB te halen in VB en ze daarna weer weg te schrijven natuurlijk,
 
Standaard controls

Bij de standaard werkset zie je onderaan Data staan (ziet eruit als recordkiezer in access met 2 velden), plaats deze op je formulier (naam: data1).
In de eigenschappen van deze control kan je nu het type db opgeven van dbase, excel tot access, de naam van de database, de recordsource (tabel enz) alsook het type recordset.
Wanneer je nu een textveld op het form plaatst kan je bij die eigenschappen datasource instellen op data1 en daarna bij datafield een veld van de recordsource.
Wanneer je dit form start kan je door de tabel bladeren met data1 en worden de onderliggende waardes weergegeven in txtbox.

In VB kan je ook nog een datagrid invoegen dit is wat een gegevensblad is in Access, verder kan je listboxen en comboboxen gebruiken.

Wil je een nieuwere technologie gebruiken ADO(oledb) dan kan je die toevoegen via project-components, daar heb je de datacontrol en de combo en list box in de lijst staan.

Als het dan nog niet genoeg is kan je via project-add data environment nog meer connecties, SQL en andere loslaten op de database.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan