Hallo,
Ik ben bezig een functie aan het maken. De functie controleert een bedrag in de database. Wanneer het bedrag verschilt met het aantal die in de database staat, krijgt de gebruiker een melding of hij het bedrag wilt veranderen.
Voor zover heb ik geen probleem. Maar als ik de functie uitvoer, krijg ik een foutmelding op alle komma getallen. Error: "Syntaxisfout (komma) in de query-expressie". Een mogelijke oplossing was de komma veranderen in een punt. Maar dat helpt ook voor geen meter.
Hopelijk kan er iemand mij helpen.
Zie hieronder voor mijn code.
Ik ben bezig een functie aan het maken. De functie controleert een bedrag in de database. Wanneer het bedrag verschilt met het aantal die in de database staat, krijgt de gebruiker een melding of hij het bedrag wilt veranderen.
Voor zover heb ik geen probleem. Maar als ik de functie uitvoer, krijg ik een foutmelding op alle komma getallen. Error: "Syntaxisfout (komma) in de query-expressie". Een mogelijke oplossing was de komma veranderen in een punt. Maar dat helpt ook voor geen meter.
Hopelijk kan er iemand mij helpen.
Zie hieronder voor mijn code.
Code:
Function controleOpNul(klasse As String) As Boolean
'Dim db As Database
'Dim rec As Recordset
Dim stringSql As String
Dim answer As String
Dim cmd As ADODB.Command
Dim rec As ADODB.Recordset
Dim con As ADODB.Connection
Set con = CurrentProject.Connection
Set cmd = New ADODB.Command
Dim stringgetal As String
Dim doublegetal As Double
doublegetal = Me.prijs
stringgetal = FormatNumber(doublegetal)
stringgetal = Replace(stringgetal, ",", ".")
doublegetal = CDbl(stringgetal)
controleOpNul = True
With cmd
.ActiveConnection = con
.CommandText = "SELECT * from TrybouModern where produktcode = " & "'" & CStr(Me.productcode) & "'" & " " & "and" & " " & "[" & klasse & "]" & " " & "=" & " " & "(" & stringgetal & ")" & ";"
End With
Set rec = cmd.Execute
If rec.RecordCount < 1 Then
answer = MsgBox("Bent u zeker dit wilt wijzigen?", vbYesNo)
If answer = vbNo Then
controleOpNul = False
Else
prijs.Value = [productcode].Column(CDbl(klasse))
DoCmd.Restore
End If
Else
controleOpNul = False
End If
End Function