Access en Office365/Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

WGV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2015
Berichten
1
Op dit moment werken we binnen onze organisatie via een exchange-server en slaan we onze gegevens centraal op in diverse access-database, zoals het relatiebeheer, urenverantwoording, projectregistratie etc.. De front-end databases worden door ongeveer 25 mensen benaderd (niet tegelijkertijd, alhoewel dit theoretisch mogelijk zou zijn).

Nu zijn we ons aan het oriënteren om over te gaan naar Office365 en dan als DMS SharePoint te gaan gebruiken.

Nu hebben we verschillende mensen al over de vloer gehad om ons hierover advies te geven, maar voor wat betreft het gebruik van een gedeelde access-database is het antwoord zogezegd nogal vaag. Het kan volgens de ene wel, de andere niet... Kortom, we weten even niet hoe verder. Omdat we al onze gegevens in databases hebben staan, is het voor ons erg belangrijk om goed te weten wat nu de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn.

Wie kan ons verder op weg helpen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet, Inez
 
Kort door de bocht, want ik ken jullie exacte situatie niet.

Wat ik vooral mis in je verhaal is wat jullie nodig hebben als organisatie. Daarnaast breng je in kaart wat je al hebt en dan kun je vrij eenvoudig bepalen hoe je van A naar B gaat komen en welke oplossingen daarbij passen.

Access kan, maar als je organisatie groeit of data anders intensiever gebruikt gaat worden kun je behoorlijke performance problemen gaan krijgen. Technisch gezien zal het wel blijven werken. Daarnaast speelt er ook een licentie verhaal. Want voor zover ik weet moet nu iedereen een Access (dus een Office Pro) licentie hebben. Converteer je de boel naar SQL Express of MySQL heb je dit probleem niet.

Wat Office365 en Sharepoint betreft. Met name het goed inrichten van Sharepoint gaat veel tijd kosten. Kom ik toch weer terug op, kijk eerst eens wat je nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan