Access excel draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

annetiti

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hallo

Weet er iemand raad met volgend probleem

-via access heb ik een query (tabel) aangemaakt met volgende gegevens:
naam: naam en nr van een leerling
code: samenvoeging van 2 velden code en opmerking. de code kan zijn K (kamp) EK (extern Kamp) X= op school...

nu wens ik een overzicht per maand per naam-nr leerling per datum en waar hij is(code + opmerking)

- dit kan ik doen via een draaitabel --> qry_draaitabel --> draaitabel weergave --> openen via formulier1.
- alles werkt mooi behalve de export naar excel --> reden afdrukken van deze draaitabel

Is het mogelijk om deze draaitabel te exporteren zoals je deze ziet in access?
In excel moet de code een numerieke waarde hebben maar dan kunnen de opmerkingen niet in de waarde-cel.
Bekijk bijlage vraagdraaitabel.zip

Via een access programmatie? Heeft iemand een andere oplossing?
in bijlage een voorbeeldje.

Hartelijk dank voor de hulp, tips....
groeten Anne

nu wens ik een overzicht per maand per naam-nr leerling per datum en waar hij is(code + opmerking)
Dit klinkt niet als een logische kruistabel. Sowieso zou ik éérst de kruistabelquery maken, en dán pas het formulier. Jouw query is geen kruistabel, maar een selectiequery. Dus wil je hem nu groeperen op maand, of op datum? En moet de maand/datum dan een rijkop worden of een kolomkop?

Dag Octafisch

Zou het kunnen dat er verschillen zijn tussen Access 2010 en 2013?
Het voorbeeld is gemaakt met access2010.
Als ik klik op formulier1 --> knop Draaitabel --> dan heb ik het volgende
draaitabel2010.PNG

In versie 2013 zou de draaitabel niet meer aanwezig zijn!

Hoe zou ik de layout gemaakt met 2010 gewoon kunnen overbrengen naar Excel?

groeten Anne

Ik werk ook met 2010 en hoef 2013 echt niet :).
Sowieso zou ik éérst een kruistabel maken en dan pas een rapport of formulier. Daarnaast is Excel veel beter in draaitabellen. Dus ik snap wel dat Microsoft de optie er uit gemieterd heeft.

Dag Octafish
bij de kruistabelquery moet de waarde een numeriek gegeven zijn! dit is nu niet het geval.
Ga de codes moeten omzetten naar numerieke waarden.

Zou dat mogelijk zijn om dit te programmeren in access via een tabel? en deze te exporteren naar excel?

groeten anne

bij de kruistabelquery moet de waarde een numeriek gegeven zijn! dit is nu niet het geval.
Ik heb geen idee wat je hier mee bedoelt; ik zie nu tekst staan (K, X etc). Wat wil je precies zien?

Dag Octafish
Als je een kruistabelquery maakt kan ik het veld code niet gebruiken als waardeveld.
Dit lukt wel met een draaitabel (zie voorbeeld) formulier1.

groeten anne

Nee?
Code:
TRANSFORM First(anvraag.code) AS EersteVancode
SELECT anvraag.nm
FROM anvraag
GROUP BY anvraag.nm
PIVOT anvraag.WVdatum;

Dag octafish

En ja deze code werkt. Eerlijk gezegd zou het nooit alleen gevonden hebben.
nog even zoeken om deze query te exporteren naar Excel.

Hartelijk dank.

gr Anne

Je kunt de tabel of selectiequery ook koppelen aan Excel, en de complete draaitafel dan in Excel maken. Is soms makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan