Access Form geheel blank geen enkel onderdeel zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertJB66

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2022
Ik heb in eens iets gek in één Form.
Als ik het Form in "View" zet dan krijg ik een volledig leeg Form. De knoppen, listboxen en welke onderdelen ook in het Form zitten worden geheel niet weergegeven. Ik krijg ook geen fout melding.
Het gebeurt alleen bij één Form andere Forms worden normaal weergegeven.:confused:
Ieder onderdeel in het form staat op Visible = Yes

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Heb ik een toets combi gedaan die hiervoor zorgt?

En je denkt dat we zonder de db in staat zijn deze 'fout' te herkennen of reproduceren? Ik in ieder geval niet :).

Niet echt maar het kon zijn dat iemand een idee had. :D

In de bijlage de DB. ik hoop dat het werkt zonder de SQL data koppeling.

Het gaat om het Form "DatumSelectie"

Bijlagen

Dat effect kan voorkomen als de dataset leeg is en de eigenschap allow additions op false staat.

Maar dat is hier niet het geval, zoals je had kunnen zien :).
Wat wél een oorzaak is, is dat je een Totalen query gebruikt waar (zeker in ons geval) geen data in zit. Dan is de recordset leeg, en zie je in dit geval dus niks. Sowieso snap ik niet dat je een SELECT als basis voor het menu gebruikt, want daarmee beperk je jezelf in de mogelijkheden op het formulier. Alsof je vrijwillig een been afhakt omdat je op één been óók kan lopen :). Dus i.p.v. de query kun je beter de opgeslagen query SelectionTotalQ als basis gebruiken. Alleen: daar heb je dus geen resultaat uit. Als ik de query vervang door deze: SelectionQ dan heb ik ook nog een leeg formulier omdat er geen data in de tabellen zit. Met wat extra werk (de tabellen kopiëren naar lokale nieuwe tabellen met structuur, de koppelingen weggooien en de nieuwe tabellen hernoemen) en wat data invullen, krijg ik wél een resultaat te zien.

Kortom: het probleem zit 'm in de Recordsource. Niet in de formulierinstellingen.

Bedankt voor de reactie.
Ik ga het eens controleren.
Wat voor mij gek was is dat het de dag ervoor zonder problemen werkt en de volgende dag niet.:D

Dat kan dus als op dat moment vanwege je filter er geen data in de recordset zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan