access formulier in datasheetview met subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowhous

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
ik heb een database waarin orders ingevoerd kunnen worden. deze tabel wordt weergegeven in een formulier in datasheet view. is het mogelijk om in dit formulier een subformulier te plaatsen? beiden moeten dus in datasheet view weergeven worden. een formulier in formview met een subformulier is geen enkel probleem. maar ik wil dus alles in datasheet view....

iemand? die het weet?
:confused:

Access 2003 accepteert geen doorlopend subformulier in een doorlopend subformulier. Je moet dus het laatste formulier altijd aan een enkelvoudig formulier moeten hangen.
Als je met gegevensweergave werkt, kan je wel een subformulier in een subformulier hangen, maar hij zal het sub-subformulier niet gelijk weergeven. In plaats daarvan zie je voor de recordaanwijzers een + teken, waarop je kunt klikken om de subrecords te zien.
Feitelijk is dat een vergelijkbare situatie als een enkelvoudig formulier, met daaronder één uitgeklapt record.

Je zou misschien twee losse subformulieren kunnen maken, die dus niet afhankelijk van elkaar zijn, maar wel de recordsets laten zien die je zou willen hebben. Op het formulier moet je dan de tweede recordset filteren op basis van het gekozen record op het eerste subformulier.

Michel

dank octafish. ik had natuurlijk gehoopt dat het wel kon want nu moet ik echt enorme toeren uithalen om het de gebruiker makkelijk te maken. de gebruiker in kwestie heeft totaal geen notie hoe dingen in elkaar steken en vind de weergave in datasheet view erg fijn. ik persoonlijk heb liever gewoon een form waar je heerlijk andere formulieren aan kunt koppelen. helaas.... pindakaas!
:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan