Access formulier resize

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
In mijn database zit een popup van een invul formulier. Nou is dit invul formulier nogal hoog. Ik heb hem gemaakt op het kleinste beeldscherm wat ik had alleen werkt een college met 150% vergroting op zijn beeldscherm. Nu kun je het al raden, een stuk van het invul formulier valt buiten het beeld.
Nu heb ik geprobeerd een schuifbalk erin te zetten alleen werkt dit niet.

Enig idee hoe ik het formulier helemaal in beeld kan krijgen , en dan met de schuifbalk naar beneden kan?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hier een stukje code

Code:
Public frmHeight As Double
Public frmWidth As Double

Private Sub Form_Load()

DoCmd.Maximize
frmWidth = Me.InsideWidth
frmHeight = Me.InsideHeight
DoCmd.Restore
DoCmd.MoveSize 0, 0, frmWidth, frmHeight

End Sub

Het nadeel is echter dat het alleen het formulier gaat aanpassen en niet de velden,knoppen etc. Het resultaat kan rommelig worden.

Om een perfect resultaat te krijgen moet je een tool gebruiken, is helaas niet gratis

http://http://www.peterssoftware.com/ss.htm

Er zijn ook gratis opties, die gebruik maken van standaard Access functionaliteiten, zoals inderdaad het vergroten/verkleinen van alle objecten. Maar veel makkelijker is natuurlijk, tenzij het erg veel formulieren zijn, een aangepast formulier maken. Of de gebruiker een vergrootglas (of, als er budget is: een grotere monitor) geven.

Er is dus geen mogelijkheid om te zeggen dat het formulier maar max. x hoogte mag hebben , als het formulier groter is dan x dan komt er een schuifbalk.

Die schuifbalk kun je niet maken in een formulier, en dat is ook logisch. Schuifbalken zijn record gerelateerd, en werken alleen bij een doorlopend formulier. Daar heb je dan veel meer records dan er in het formulier te zien zijn, en dan krijg je een schuifbalk. Het formulier zelf heeft een vaste maat. Als dat formulier te groot is om wat voor reden dan ook, dan moet je een kleiner formulier maken. Er zijn databases te vinden waarbij je alle objecten kun verkleinen/vergroten (ik heb er ook een) maar echt mooi wordt dat nooit. Je moet (vind ik) een db ook ontwerpen op/voor de pc met de kleinste beeldruimte, zodat hij altijd goed te gebruiken is. Past het allemaal niet, gebruik dan tabelementen om de verschillende veldgroepen te groeperen. Dan heb je met dezelfde hoeveelheid velden ineens veel minder ruimte nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan