Access formulier voorzien van buttons die waarde ophogen/verlagen met 0,1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo ik ben opzoek naar een makkelijke manier om met een touchscreen getallen in te geven;
op een formulier moeten een 5 tal velden ingevuld worden met getallen.

het mooiste zou zijn zoals het op een android/iphone werkt.

Maar ik ben al tevreden met 2 simpele buttons die de waarde telkens ophogen met 0,1 en verlagen met 0,1 waarvan ik de startwaarde in kan stellen op bijvoorbeeld 4,0
Als je de button ingedrukt houdt moet deze doorblijven tellen (zoals een wekkerradio)

Heeft iemand hiervan een voorbeeld / vbacode?

Alvast bedankt.Screenshot_2013-07-04-08-59-47.jpg

het mooiste zou zijn zoals het op een android/iphone werkt.
We hebben het hier toch wel over Access? Zoals je weet is dat een desktop applicatie. Voor zover mij bekend heeft Microsoft geen Office die op een telefoon werkt, en ik zou zelf ook helemaal geen database op een telefoon willen zien, want dat kan toch helemaal niet op zo'n klein schermpje? Hetzelfde geldt op dit moment overigens ook voor tabletten, want daar is ook nog geen Office voor. Al kan ik mij voorstellen dat Microsoft er wel snel een zal hebben voor zijn eigen tablet met Windows 8 als besturingssysteem. Maar ik zie ze niet zo snel iets bouwen voor de concurrent, en al helemaal niet voordat ze het voor hun eigen systeem op de markt hebben gezet.

Wat niet wegneemt dat je vrij makkelijk knoppen kunt maken voor getallen; het zijn er tenslotte maar 11. Of, als je getallen met een vast interval wilt aanpassen, 2. Je maakt dan dus die twee knoppen, en je laat ze een waarde in een tekstveld verhogen bij de <Bij klikken> gebeurtenis.
Code:
Private Sub cmdPlus_Click()
    Me.GetalVeld = Me.GetalVeld + 0.1
End Sub
En
Code:
Private Sub cmdMin_Click()
    Me.GetalVeld = Me.GetalVeld - 0.1
End Sub

Bedankt daar kan ik verder op borduren,
het gaat hier zeker om access, de afbeelding had ik als voorbeeld toegevoegd om het verhaal met de buttons te verhelderen.

Perfect, het is opgelost

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan