Access geeft melding dat er onvoldoende schijfruimte is om Query uit te voeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

royjanssen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
office.jpg

Goedemorgen, alweer een tijdje geleden dat ik op het forum actief was (2008).

Wij hebben een programma geschreven in Access dit gebruiken we al jaren en het werkt goed. Echter de laatste tijd krijg ik de melding dat er te weinig schijfruimte vrij is om de actiequery.

Echt vreemd er is niets veranderd in het programma, behalve dat de database juist groter is geworden. Op de server waar het frontend (23MB) en de Backend (80MB) op draait is genoeg RAM en harde schijfruimte vrij.
Ben ten einde raad, ik heb een screenshot bijgevoegd.

Ik weet dus ook niet zeker de query juist wordt uitgevoerd want ons hele bedrijf draait op dit programma.

Ik hoop dat iemand een oplossing aan kan dragen of ook al dit probleem mee gemaakt heeft.

Alvast bedankt !!

Laatst bewerkt:
Een database mag best 2G groot zijn, dus 80Mb voor een backend en 23 voor de frontend is normaal gesproken het probleem niet. De melding heb ik zelf nooit eerder gezien, dus die vind ik wel vreemd. Wel is het zo dat als je een actiequery uitvoert dat je daar een waarschuwing voor krijgt als er een vinkje aan staat in de opties. Je geeft niet aan of je sinds 2008 een upgrade hebt uitgevoerd op Access, waarbij dat vinkje ondertussen weer aan staat. Maar dat is ook een andere melding. Die wel overigens hetzelfde inhoudt. Misschien is het een nieuwe melding in 2013/365?
De waarschuwing lijkt mij niet erg relevant voor het proces; hij waarschuwt slechts dat je niet meer terugkunt. Lijkt mij bij een actiequery ook niet echt nodig.

En geef de volgende keer aan dat je de vraag ook elders hebt uitstaan. Crossposten zonder dat te vermelden wordt doorgaans niet op prijs gesteld. In ieder geval niet door mij :). Nu laat je mensen dubbel werk doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan