[Access] gegevens doorgeven binnen 1 db

Status
Niet open voor verdere reacties.

builiche

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2004
Berichten
5
hey mensen,

ik heb een database, daar staan gegevens van mensen in, er zijn mensen met meerdere email adressen, daarom heb ik een aparte tabel gemaakt voor de email adressen.

wanneer ik in formulier 1 de gegevens vn piet opvraag, krijg ik alles te zien, wanneer ik op een knop druk, moet hij dus de email adressen laten zien van piet..

tot nu toe laat hij na een druk op de knop ALLE records zien, di is niet de bedoeling, hij moet gewoon meteen naar die van piet gaan.

Iemand een idee ??

Groetjess
 
Je zult dan een identiek veld moeten maken in beide tabellen (bijvoorbeeld ID) post anders even je database dan kunnen we even kijken...

Groeten,
 
ok, ik heb de db geRAR't en hier bijgezet,

ik hoop dat je er iets mee kan...


gr.
 
ow, vaag, staat hieronder:
Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

maar goed, hier dan in zip formaat

--edit--
waarom kan ik niet zien dat ik een bijlage verzend?
ik zie hem nergens staan =\
--edit--
 
Zet je bestand even in winzip, dan wordt ie verkleind. Je kunt max. 102400 bytes plaatsen. Als het bestand groter is, wordt ie niet geadded.;)
 
Aan een klant hangen meerdere email adressen. Inde tabel email moet je de primaire sleutel van de domeinnamen tabel opnemen.

Als je dit gedaan hebt maak je een subformulier op het hoofdformulier voor het invoeren van de email adressen.

Mik wel even die gigantische aantallen dubbele kolommen weg (email 2 t/m ...10) want die komen dan gewoon als gekoppelde records onder het domeinnaam te hangen.


Suc6,
 
RE:

Mja inderdaad, maar nu plaatst hij dus een subformulier IN het hoofdformulier.

Terwijl ik het juist zo wilde dat er een ander formulier geopend werd wanneer je op een knoppie drukte of iets =\

en waarom moet ik die extra kolommen weghalen dan? er zijn ook klanten met 7 email adressen, die moeten allemaal erin komen.
ik ben in ieder geval al wat verer gekomen :)

ty
 
Als je het klant ID opslaat bij de email adressen kun je dus altijd zien welke adressen bij een klant horen door in de email tabel naar die sleutel te kijken.

Als je een formulier wilt openen met de email adressen van die klant kun je dat doen door met de wizard de knop aan te maken. Daarin kun je op een gegeven moment aangeven dat je een bepaald record wil openen. Daar geef je dan het veld op dat de sleutel bevat van de klant.

Mocht je nog problemen hebben, plaats dan de code die je hebt even, daar kunnen we wellicht snel verder mee.


Suc6,
 
Je kan natuurlijk ook door een passend knoppie een QUERY laten uitvoeren die je in een formuliertje toont wat je wil hebben.

Groetjes van Martin & Rosine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan