ACCESS Group BY

• Onderwerp starter Onderwerp starter MeMz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MeMz

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Beste Allen,

Ik heb een vraag wat betreft het weergeven van subtotalen in een query. Ik heb een query gemaakt met als resultaat een weergave van alle koppelingen met de daarbijhorende certificaten.

Ik wil namelijk dat in de query de koppelingen maar 1 keer worden weergegeven en daarnaast de certificaten die daarbij horen.

situatie nu is :

Koppeling 1 Certificaat 1
Koppeling 1 Certificaat 2
Koppeling 1 Certificaat 3
Koppeling 1 Certificaat 4

En waar ik naar toe wil is

Koppeling 1 Certificaat 1
Certificaat 2
Certificaat 3
Certificaat 4

Ik ben nog maar een beginner maar ik kom hier niet uit .. Kan iemand mij hiermee helpen aub.

Groeten MeMz

Ik snap het beoogde eindresultaat niet helemaal; maar als ik denk dat ik het snap, dan wil je dus in je query-resultaat de veldnaam Koppeling 1 maar één keer zien? Terwijl er verschillende records van zijn?

Inderdaad , dat is mijn bedoeling... sorry voor de onduidelijkheid

Het is met een trucje wel te doen.... Kijk maar in de query qVolgnummer.

Bijlagen

OctaFish ten eerste dank ik je voor je snelle reacties... ik heb jouw veld gekopieerd , maar krijg de foutmelding
" de expressie bevat een ongedefinieerde functie sequence "

PS : hierbij heb ik natuurlijk wel de veldnaam vervangen met mijn veldnaam

Dat komt omdat er een functie in gebruikt wordt; zonder die functie doet-ie het wat minder. Overigens kan het ook zonder functie, maar dan heb je een extra query nodig om records te tellen. Zie bijgaand voorbeeldje.
Het gaat hier dan om de query [qOverzicht Duikplaatsen + Teller], die is gebaseerd op de query [qDuikplaatsen].

Bijlagen

OctaFish,

Bedankt ! ik heb dit opgelost door de quey om te zetten in een draaitabel in Access. Zou dit inderdaad liever in de query gezien maar het lukte mij op een of ander manier niet.
Heel erg bedankt in ieder geval.

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook een beetje onzinnige optie om te doen; een record (al dan niet in een query) is een zelfstandig geheel; je wilt kunnen sorteren op elk willekeurig veld bijvoorbeeld, en dan wil je wel weten wat er staat, lijkt mij.... In een rapport kan ik het mij nog voorstellen, omdat je daar kunt groeperen, en de records dus altijd bij elkaar staan. Gek genoeg weet Microsoft dat ook, want daar heb je dus een eigenschap waarmee je .... duplicaten kunt verbergen! Precies wat je zoekt dus.... Wat ik altijd maar blijf zeggen: gebruik het juiste gereedschap voor de juiste taken. En op deze manier knoeien met de layout van queries hoort daar in mijn ogen niet bij. Een kruistabel is ook iets anders als wat jij zoekt, dus in die hoek zou ik de oplossing oo niet zoeken.

Mijn tip: laat de records gewoon alle velden zien, dan kun je daar alles mee doen, en beperk de opmaak foefjes, zoals niet-herhalende veldwaarden, voor rapporten e.d. Maar als je geholpen bent met je oplossing, dan is het uiteraard prima. Mag het draadje denk ik ook op slot. Toch?

Ik geef je helemaal gelijk ! Bedankt voor alles.. hij mag inderdaad op slot. Weet alleen niet hoe dat moet :$

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan