Access: Import uit Excel: subscript buiten het bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

aadios

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Na verschillende proefsessies met positief resultaat, wilde ik een Excelbestand met ca 15.000 records importeren in Access. Beide applicaties versie 2003.. Steeds komt nu de foutboodschap bij 'Wizard Werkblad importeren' 'Script valt buiten het bereik'.
Omdat ik nieuweling ben met Access, dacht ik dat dat iets te maken kon hebben met de grootte van het bestand, maar zelfs bij een extract van dit bestand met 2 records, blijft dit bericht maar komen. Voorbeeld met 2 record is bijgevoegd.
Wie zou me kunnen helpen?

Op basis van de eerste X regels in je spreadsheet worden de types van de nieuwe tabel in Access bepaald. Blijkbaar is dat niet toereikend. Kijk naar de grootste getallen in je spreadsheet en bepaal of een integer of long groot genoeg is voor dat veld. Kies anders een type waar de waarde wel in past.

HTH:D

Foutboodschap

Bedankt voor de genomen moeite, Guus2005, maar ik geprobeerde vergeefs aan de hand van je opmerkingen de zaak nog eens door te nemen.
Je herinnert je misschien, dat ik zelfs met 2 records uit het 15K records-bestand tegen het probleem bleef aanlopen.
Wat ik nu heb gedaan, is een kolom bij Excel, waarin alfanumerieke gegevens staan, in test te verwijderen en het aangemaakte proefbestand (met flink wat records) na saven wederom te importeren in Access.
Ditmaal bleef de betreffende foutboodschap achterwege.

Zou dat dan iets te maken kunnen hebben met de kolomdefinitie? Maar dat zou anders kunnen betekenen dat b.v. adresgegevens in 1 kolom, ook op problemen zouden stuiten.
Omdat ik in Access een sleutelkolom met gegevens had toegevoegd vóór de bewuste alfanumerieke kolom, dacht ik dat dat misschien ook een oorzaak zou kunnen zijn.

Is hierover nog duidelijkheid te geven?

als je van alle kolom definities text maakt dan zou het goed moeten gaan. Dan kan je alle kolommen inlezen.

Het heeft even moeite gekost Guus2005, (Problemen met Excel vanwege kopiëren van zo'n groot bestand e.d) maar het is uiteindelijk gelukt door alle kolommen als tekst te definiëren, zoals je aangaf. Reuze bedankt.

Helaas heb ik hetzelfde probleem, ik krijg ook de melding subscirpt buiten het bereik.

Het gaat totaal om circa 4,5 miljoen rijen die ik online gelogd heb en via php myadmin heb gedwonload als vijf csv bestanden. Die heb ik bewerkt en vervolgens zonder problemen in Access ingeladen. Ik zag dat ik een bepaalde bewerking bij de laatste 500.000 rijen niet goed had gedaan. Ik heb die rijen toen verwijderd, maar nu ik die alsnog wil toevoegen gaat het fout.
Ook als ik de eerste twee regels kopieer uit het eerder geïmporteerde bestand, krijg ik die nu niet meer geïmporteerd. Enig idee wat ik fout doe? (Access/Excel/SQL en dergelijk is eigenlijk niet mijn specialiteit.)

Deze vraag is a) heel oud, b) opgelost voor TS, c) niet van jou, en het is niet netjes om in te breken in de vraag van iemand anders. Als de aangedragen oplossing voor jou niet werkt, maak dan een eigen vraag aan, en doe daar je eigen db bij. Kunnen we aan de slag...

Ok, ik ben hier niet heel bekend. Ik dacht juist dat het handig was om erop te reageren zodat er niet meerdere dezelfde vragen zouden ontstaan en dat het misschien handig was dat alle gerelateerde vragen in één forumbericht terug te vinden zou zijn. Kennelijk is dat niet de bedoeling, dus ik wil best een nieuwe vraag openen. (Ik had gezien dat de vraag oud was, maar ik reageerde omdat mijn vraag eigenlijk hetzelfde is).

Jouw vraag heeft vermoedelijk met iets anders te maken, als de aangedragen oplossing niet werkt. De vraagsteller was klaar met de vraag, en derhalve is de vraag opgelost. Hij had hem eigenlijk op <Opgelost> moeten zetten, maar is dat vergeten. We gaan verder in jouw vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan