access in excel importeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

esorone

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Hoi Allen,
Im loop wederom tegen een probleem aan :-(

Ik heb een excel bestand waarin ik data van Access importeer. Nu wil ik beide bestanden verplaatsen naar een anderen map. Maar nadat ik ze heb verplaatst werkt de koppeling niet meer.

Wat moet ik doen zodat Excel weer de data importeerd?

Ik heb en had de bestanden in dezelfde DIR.
Wie kan mij helpen?

Groeten Esorone

Van Access naar Excel?? Hmm, ok...
Anyway: denk dat je even opnieuw de koppeling moet leggen naar het bestand, omdat het pad is gewijzigd.

Hoi Bartigoal,

Bedankt voor je reactie.
Hoe kan ik dan het pad aangeven?
Ik kan namelijk nergens vinden waar ik het e.e.a. kan aanpassen.

Groeten EsorOne

Waarschijnlijk is het probleem opgelost als je de koppeling (zoals je aangeeft in je eerste post) opnieuw maakt.

Hoe importeer je nu de gegevens? Via een macro of via een gelinkte tabel?

In het eerste geval zal het pad waarschijnlijk in de macro staan, dan moet je die daar wijzigen.

In het tweede geval moet je via Extra --> Database hulpprogramma's --> Linked table manager (kan even niet op de NL term komen) de verwijzing naar de tabel repareren.

Grtz,

Mark

Hoi,

Wederom bedankt voor de reacties...

Ik importeer de gegevens via: DATA Externe gegevens importeren. Hierna kan ik via een knop "!" steeds de data refreshen..

Dat werkt echt goed. Maar als ik beide bestanden verplaats dan niet meer.

Ik heb helelaas geen Extra --> Database hulpprogramma's anders zou dat misschien het probleem zijn (Hoe krijg ik deze optie aan?)

BartiGoal,

Als ik de koppelingen opnieuw moet doen dan moet ik dat voor een aantal ranges en tabbladen doen. DIt zijn er ongeveer 50!.

Vandaar dat ik graag zou weten waar ik het pad kan veranderen.

Nogmaals allen bedankt..

De paden staan in de verborgen systeemtabel mSysObjects.

Je kunt deze tabel zichtbaar maken door in menu Extra --> Opties op tabblad Weergaven vinkjes te zetten bij Verborgen Objecten en Systeemobjecten.

Als je een knopje hebt om zaken te verversen moet je nog even goed controlen of in de code onder het OnClick event van het knopje geen pad hard gecodeerd is.

Ik heb het gevoel dat we lang elkaar heen aan het denken zijn. Data --> Externe gegevens ophalen is een optie in Excel, niet in Access. Vandaar dat je ook Database hulpprogramma's niet ziet.

Ik heb zelf even iets vergelijkbaars nagebouwd. Tijdens het maken van de link naar de access database werd bij mij een ODBC koppeling aangemaakt. Hierin kun je de verwijzing naar de access database dus ook corrigeren.

De odbc administrator kun je vinden via start --> settings --> control panel --> administrative tools. Dit is wel afhankelijk van je windows versie, het kan ook direct in start --> settings staan.

Kijk daar eens naar, wellicht dat het probleem dan snel opgelost is.

Grtz,

Hoi,

Het is inderdaad zo wat Beheer25 zegt.
Ik wil het vanaf Excel veranderen.

Ik heb odbc veranderd naar de database die ik op c:\ heb geplaatst. Daarna heb ik excel opgestart en geprobeerd op de gegevens te verversen. NU komt hij met een melding dat hij de .db niet kan vinden (Dit klopt omdat ik hem verplaatst heb) daarna scroll ik naar de c:\.....db heen maar dan lukt het verder niet ???

Ik heb een aantal screenshots gemaakt om het een en ander te verduidelijken..
Nog een idee?

screenshots:

Screenshots

Heb je de wijziging van de database toegepast via de ODBC administrator? Het zou kunnen zijn dat het niet opgeslagen wordt als je dat via excel o.i.d. doet.

Grtz,

Hoi,

Jep, dat heb ik gedaan. Ik dacht juist dat het daarna wel vanzelf zou gaan maar helaas :-(

Misschien nog een idee?

Ik weet bijna zeker dat het iets eenvoudigs is. Maar ik heb geen heldere ingevingen meer die je zou kunnen proberen. Zo'n probleem op afstand oplossen blijft altijd lastig.

Mischien iemad anders nog?

Grtz,

Hallo,

Kies voor Data->Externe gegevens importeren->Query bewerken.
Nu zie je bij verbinding het pad bij ' Source=...'
Ik denk dat het voldoende is als je deze aanpast.

Makaai:cool:

Hoi,

Sorry dat ik zo laat reageer.

Helaas zie ik nergens Source staan :-(

Als ik Data->Externe gegevens importeren->Query bewerken doe dan zie ik een aantal optie's.

Hij begint met de vraag: welke kolommen met gegevens wilt u in de query gebruiken? en dan beschikbare tabellen en kolommen,
Ik zie hier nergens een source optie staan :-(

Doe ik wat verkeert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan