Access interface fexibeler maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Beste mensen,

Ik zit een beetje vast met een database die ik aan het opstellen ben.

Ik ben gestart met de database in access 2003, op basis van de wizard heb ik een contact management database opgesteld.

Ik vond deze al vrij goed, omdat je van een bepaald bedrijf op de knop calls kan klikken.

Hier kom je op een ander formulier waar je kan zien wat je op welk moment gedaan hebt (gebeld naar de klant, bezoek gebracht, enz...)

Voor extra gebruiksgemak heb ik dit scherm uitgebreid met de mogelijkheid om als je met een klant belt en hij vraagt bvb om volgende week terug te bellen, je dit dmv een aantal heel eenvoudige handelingen automatisch als outlook appointment kan boeken, terwijl je op dat ogenblik nog de klant aan de lijn hebt.

Dit werkt eigenlijk prima.

In het voorbeeld dat ik meegegeven heb, zal je zien dat deze functionaliteit voor het 2e menu optie volledig werkt.
Echter, contact overview werkt op basis van een combobox, waar je een bedrijf selecteert, pas dan verschijnen de gegevens van dit bedrijf in een subform.

Ik heb ook een 2e formulier CallsTest aangemaakt, maar krijg mijn gegevens van de subform Contacts_Overview niet gekoppeld naar de gegevens, nodig voor CallsTest.

Wat ik eigenlijk heel graag zou hebben is dat ik vertrek van een selectie, waar ik bvb et bedrijf kan selecteren, en eventueel ook een contactpersoon binnen dat bedrijf, op basis daarvan krijg ik dan de gegevens te zien, als ik dan op Calls klik, krijg ik van dit bedrijf en de bijhorende contactpersoon alle gedane communicatie te zien.

Misschien een hele bijbel aan info, ik geraak er op dit moment nog niet zo goed uit, er zijn zoveel manieren, welke is de meest efficiente enz... Please advice

Dank bij voorbaat,

Tom

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan