Access Keypress event werkt wel in 2000 niet in 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony19

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Hallo mensen,

Even de situatie: Ik heb een msAccess database gemaakt in Access 2000. Hierbij een zoekfunctie. Nu probeer ik, als in het zoekveld sta (textbox) en de enter toets indruk, dat er dan een actie volgt (click>knop_zoeken>VBA code wordt uitgevoerd.)

Dit werkt perfect in Access 2000. Maar zodra ik dezelfde database in 2007 open, werkt de enter toets niet meer? Heb de volgende 2 codes geprobeert.

Via het formulier:

Private Sub Form_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Set ctlCurrentControl = Screen.ActiveControl
If ctlCurrentControl.Name = "ZoekenBS" And KeyAscii = vbKeyReturn Then
Knop_Zoeken_Click
End If
End Sub

Via de textbox zelf:

Private Sub ZoekenBS_Click()
If KeyAscii = vbKeyReturn Then
Knop_zoeken_Click
End If
End Sub

Beide opties werken dus wel in Access 2000, maar niet in 2007. In 2000 heb ik algemeen ingesteld dat de enter toets niks doet.(extra>opties>toetsenbord> niet verplaatsen)

Access 2000 luistert hiernaar. 2007 niet. Op de tekstbox binnen access 2007 heb ik wel 2 keuzes, namelijk: Volgende regel of volgend veld. Maar niet de optie niet verplaatsen. Ook de algemene toetsenbord instelling kan ik niet terugvinden in Access2007.

Iemand een oplossing zodat ik de enter toets ook in Access 2007 kan gebruiken?

Heb het al gevonden. Het was dezelfde optie. Windows bolletje linksboven>onderin staat dan opties. Onder geavanceerd kun je dezelfde instelling (niet verplaatsen) instellen voor de enter toets. Deze instelling moest per pc apart ingesteld worden.... (op een andere pc met access 2000 had dit dus ook niet gewerkt....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan