Access koppelen aan excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansrijk

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo,
Ik heb een bestaand excelbestand voor facturatie. Nu zou ik graag Access willen koppelen aan het tabbnlad met klantgegevens. Ik voeg genoemde voorbeeld bestand toe. De vraag is dus kan dit en hoe moet ik te werk gaan?
Groet
Hans

Bijlagen

Wat wil je precies koppelen? een adresbestand aan je Excel facturatie, of je Excel gegevens aan een Access database? Is niet helemaal duidelijk...
En andere vraag: waarom een lege rij in je adressen met alleen een 0 in kolom A? Dat kan zowiezo niet, want je wilt waarschijnlijk van de debiteurnummer een sleutelveld maken, om te voorkomen dat je deb.nr twee keer invoert voor verschillende klanten...

Hoi,
Het leeg laten van een regel was iets wat al in het bestand stond. Functie is waarschijnlijk wat jij aan geeft. Wil via Access het clienten gedeelte kunnen bij houden.met de kolom gegevens zoals bdeze in excel staan.
Hopelijk is deze uitleg duidelijk
Groet
Hans

Je kunt de Adrestabel (zonder de lege regel) importeren in Access, met Kopieëren en Plakken bijvoorbeeld. Vervolgens de tabel nog opmaken, dus de veldeigenschappen goed instellen. Standaard krijg je bijvoorbeeld bij een getal Dubbele precisie, waar je meestal Lange integer wilt gebruiken, en is een tekstveld 255 tekens, wat vaak overdreven is voor bijvoorbeeld een Postcode. Dus als de tabel is geïmporteerd, dan eerst alle veldinstellingen aanpassen.

In Excel maak je een koppeling met de db via <Data>, <Externe gegevens importeren>, <Nieuwe Databasequery>. Daarna kies je voor MS-Access database, en zoek je de db op, de tabel etc. De rest van het importeren spreekt voor zichzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan