Access Koppelingsbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
2
Kan ik ergens handmatig verwijzingen instellen ipv in het koppelingsbeheer. Het koppelingsbeheer geeft bij mij de boodschap "database bevat geen gekoppelde tabellen" maar toch gaat de front-end database op c:\ kijken om de back-end database te zoeken.

Hoe kan ik dit (eventueel handmatig, wijzigen) aangezien ik mijn backend-database ergens anders heb staan?
 
Koppel 1 maal met je backend.
Lokatie van je backend wordt nl "vastgehouden" door Access.

Lokatie en het koppelen kun je regelen via VBA.
Vraag is of dat toegevoegde waarde heeft in jouw geval.
Eea vraagt wel redelijk wat VBA kennis.

FESTER
 
Ik heb toegang tot het volledige programma (ook de programma-code) ; ik moet daar toch ergens een soort path in kunnen vinden dat ik handmatig kan wijzigen.

Ik heb dus een front-end en een back-end database. Als ik koppelingsbeheer probeer toe te passen op de databases krijg ik de melding "database bevat geen gekoppelde tabellen". Toch wordt er bij het opstarten van de front-end gekeken naar de back-end database op de c:\ -> dit path zou ik eenvoudigweg moeten kunnen veranderen aangezien op mijn productieserver de applicatie op een andere server zal staan (is maar éénmalig en via koppelingsbeheer lukt het dus niet).

Heeft er nog iemand tips voor mij? Mag quick'n'dirty... Ik zou er in ieder geval enorm mee geholpen zijn.
 
peter24 zei:
Heeft er nog iemand tips voor mij?

Zie mijn eerdere reaktie.
Je kan niet ff simpelweg de verwijzing anders instellen, anders dan via VBA....

FESTER
 
Ik heb toegang tot het volledige programma (ook de programma-code) ; ik moet daar toch ergens een soort path in kunnen vinden dat ik handmatig kan wijzigen.

Ik heb dus een front-end en een back-end database. Als ik koppelingsbeheer probeer toe te passen op de databases krijg ik de melding "database bevat geen gekoppelde tabellen". Toch wordt er bij het opstarten van de front-end gekeken naar de back-end database op de c:\ -> dit path zou ik eenvoudigweg moeten kunnen veranderen aangezien op mijn productieserver de applicatie op een andere server zal staan (is maar éénmalig en via koppelingsbeheer lukt het dus niet).

Heeft er nog iemand tips voor mij? Mag quick'n'dirty... Ik zou er in ieder geval enorm mee geholpen zijn.



Is het al gelukt want, ik heb precies hetzelfde fout in mijn database. Ik moet het ontkoppelen. maar hoe?
 
Hoe weet je eigenlijk dat er wordt gekeken op je C - schijf?

Wellicht wordt er een query gerund die kijkt op de C - schijf naar een database.

Code:
select * from tabel in "c:\accessdatabase.mdb"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan