Access linken naar bepaalde cellen uit een excel sheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Hoi hoi,

Is het mogelijk om vanuit een database namen te halen uit een excelsheet. Ik ben een lijst aan het maken die elke dag ingevult moet worden, een database is hier handig voor en het zou dan ideeal zijn als hij gegevens kan halen uit de excelversie.
Hoop dat dit kan....

Groet,

Josh

Het hangt er een beetje vanaf hoe je de Excel sheet benadert. Als je die gekoppeld hebt, kun je hem als een normale tabel behandelen. Zo niet, dan moet je met VBA een Excel sessie openen en het bestand inlezen.
De eerste optie is met afstand te prefereren, want een stuk makkelijker te maken en te onderhouden.

Met koppelen neem ik aan dat je importeren bedoelt en dat heb ik gedaan. Als ik dan de tabel open komt alleen de data van het excelsheet niet life door. Doe ik dan nog iets fout? En als ik dan het formulier maak hoe krijg ik dit dan voor elkaar, ik krijg alleen maar verschillende records ip van alle namen onder elkaar???

Koppelen en Importeren zijn twee verschillende dingen. Bij Importeren maak je een kopie van de data op het moment van importeren; die verandert uiteraard niet. Bij een koppeling heb je wèl een dynamische tabel. En dat is in jouw geval dus de juiste optie.

Laatst bewerkt:
Ik heb het koppelen nu onder de knie, heb een bereik vast gesteld en in access op deze manier 8 namen gekregen in een tabel die inderdaad goed up to date zijn. De 8 namen zijn allemaal aparte records, maar hoe krijg ik deze 8 namen dan gekoppeld aan een andere tabel in 1 formulier?
Sorry heb access nog niet zo goed onder de knie als excel ;-)

Ik zou je graag helpen, als ik snapte wat je bedoelt. Maar dat doe ik dus niet... Maar ik heb een (heel licht) vermoeden dat je de selectie in een formulier wilt gebruiken als bron voor een keuzelijst (met invoervak). Maar in een tabel? Niet doen, zou ik zeggen. Gebruik die keuzelijst op je formulier.

Hoi hoi,
Ik ben alvast begonnen en heb een voorbeeld ge-upload. Let niet op de zooi, de 1e en de 2e in het formulier moeten ongeveer worden zoals het er nu uitziet. De naam moet dan automatisch uit excel komen en elke dag moet er dus een nieuw formulier ingevuld worden, maar wel met de mogelijkheid om terug en vooruit te bladeren (daarom is een database ideaal). Ik hoop dat het voorbeeld meer duidelijkheid geeft.....
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CG4RSHEPBT6H.mdb

Groet,

Josh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan