Access maakt alle procedures leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik krijg deze foutmelding op één van de pc's van de medewerkers die met mijn applicatie werken. Op mijn pc krijg ik deze melding niet!
Access.png
Hoe los ik dit op? :(

Beginnen met Office te herstellen op die pc en alle updates van Office te draaien die zijn uitgekomen en daarna opnieuw kijken of het probleem zich voordoet, lijkt mij.
Zéker omdat het slechts op 1 pc is...

Tijs.

@JohanRVT: Wat is de methode om de database te herstellen zónder de VBA code te verwijderen? Want dat is het probleem waar de topic-starter het over heeft.
Overigens verwacht ik er (m.b.t. het probleem op die ene computer) geen resultaat daarvan...

Tijs.

TS geeft iets te weinig informatie over het probleem om er veel zinnigs verder over te zeggen, maar van belang is wel (en dat maakt ook uit als het maar om één pc gaat) of TS met een FE-BE werkt of niet, en of iedereen een eigen FE heeft of in dezelfde db werkt. Dus graag wat meer informatie.

Maak 's een copie van die sputterende database en probeer die te comprimeren en te herstellen en als je dan de VBA module kunt openen ze eens te compileren. Persoonlijk zou ik gewoon de data uit die "kapotte" DB halen en overzetten naar een verse die wel werkt zonder problemen en zien of dat dan wel marcheert ipv te zoeken wat er aan de hand is.
Altijd handig als je zo'n functie inbouwt in je DB voor updates en zo meer.

Bijlagen

• Knipsel3.jpg
    Knipsel3.jpg
    73 KB · Weergaven: 35
Fantastisch, bedankt voor de vele reacties. Ik onthoud het volgende
  1. Office herstellen, laatste updates installeren op die pc
  2. Database herstellen en comprimeren
  3. FE-BE. De database is gesplitst en elke gebruiker (16) heeft zijn eigen FE.
  4. VBA-modules compileren
Ik denk ook dat het een Office-(Access)-probleem is. Ik ga nu aan het werk en houd jullie op de hoogte.

Ik zou de volgorde toch anders doen:

1. VBA-modules compileren
2. Database herstellen en comprimeren
3. Nieuwe db maken en tabellen/Formulieren etc. importeren
4. Office herstellen, laatste updates installeren op die pc
5. FE-BE. De database is gesplitst en elke gebruiker (16) heeft zijn eigen FE.

Haal eerst, indien mogelijk, de fout uit de db.

Even updaten wat ik gedaan heb:
  1. Eerst compileren >> toch nog drie fouten ontdekt
  2. Nieuwe db gemaakt en formulieren/rapporten/queries/modules geïmporteerd en opnieuw gekoppeld aan BE
En alles werkt terug.
Bedankt voor de knappe suggesties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan