Hallo allemaal,
Situatieschets
Gewenste situatie
Ik zou graag in het formulier tblData een overzicht willen maken van de totale binnengekomen aantallen per maand (vanuit tblData). Nu kan ik hier natuurlijk gewoon een rapport van maken, maar dan kan ik er niet meer verder mee rekenen. Ik wil graag de verschillende maanden in velden hebben, zodat ik verder kan rekenen met de maandtotalen.
Nu heb ik de maandtotalen voor elkaar gekregen met een sql query (zie ook bijlage).
Ik krijg het nu alleen niet voor elkaar de losse waardes in velden te krijgen in een formulier. Helemaal mooi zou zijn wanneer ik ook nog eens het jaar zou kunnen selecteren en dan de gegevens per maand van dat jaar te zien krijg.
Bekijk bijlage Monthly Totals.zip
Ik hoor dat iemand me hiermee kan helpen!
Situatieschets
- Ik heb een tabel genaamd tblData
- Ik heb een formulier genaamd frmData, deze heeft tblData als recordbron. Via dit formulier vul ik de binnengekomen aantallen in, met de velden "Date/ Qty".
- Ik heb een formulier genaamd frmStats
Gewenste situatie
Ik zou graag in het formulier tblData een overzicht willen maken van de totale binnengekomen aantallen per maand (vanuit tblData). Nu kan ik hier natuurlijk gewoon een rapport van maken, maar dan kan ik er niet meer verder mee rekenen. Ik wil graag de verschillende maanden in velden hebben, zodat ik verder kan rekenen met de maandtotalen.
Nu heb ik de maandtotalen voor elkaar gekregen met een sql query (zie ook bijlage).
Code:
SELECT Format([Date],"mmm yyyy") AS [Month], Sum(tblData.Qty) AS SumOfQty
FROM tblData
GROUP BY Format([Date],"mmm yyyy"), Format([Date],"yyyy mm")
ORDER BY Format([Date],"yyyy mm");
Ik krijg het nu alleen niet voor elkaar de losse waardes in velden te krijgen in een formulier. Helemaal mooi zou zijn wanneer ik ook nog eens het jaar zou kunnen selecteren en dan de gegevens per maand van dat jaar te zien krijg.
Bekijk bijlage Monthly Totals.zip
Ik hoor dat iemand me hiermee kan helpen!