Access met alleen-lezen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Ik wilde vanmiddag een nieuwe access bestand maken, maar er staat dat access alleen-lezen is en dat je er dus niet mee kan werken. Ik ben naar het icoontje op mijn bureaublad gegaan en heb gekeken bij de eigenschappen. Maar daar was de alleen-lezen knop niet aangevinkt. Ook zag ik dat het om een alleen-lezen bestand ging uit 2007 terwijl we toch echt office 2010 hebben.
Het is op de laptop en er zit windows vista op. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Je wilt een nieuw bestand maken, en dat lukt niet omdat er iets alleen lezen is..... Wat is dat 'iets' precies? Want helemaal snap ik de vraag niet. Doet Access het bijvoorbeeld, of werkt het programma al niet? En als het werkt, kun je dan wel een db maken in een andere map?

Dat "iets" is Access zelf. Ik kan Access wel openen, en ook kan ik op lege database en nieuwe database klikken. Maar als ik dan daadwerkelijk wil gaan beginnen, dan zie ik bij de menubalk alleen maar grijze woorden staan waardoor je dus niets kan aanklikken. Dan staat aan de bovenkant: Dit is een alleen-lezen bestand.
Nee, in een andere map lukt ook niet.

Heb je de installatie al gerepareerd, of opnieuw gedaan? En staat de instelling van de Access map wel goed? Heb je het probleem altijd gehad, of is het (na een bepaalde handeling/aanpassing) onlangs opgetreden?

Heb je de installatie al gerepareerd, of opnieuw gedaan? En staat de instelling van de Access map wel goed? Heb je het probleem altijd gehad, of is het (na een bepaalde handeling/aanpassing) onlangs opgetreden?

Nee, ik heb de installatie niet gerepareerd of opnieuw gedaan, want word en excel zijn in ieder geval wel office 2010. En het was een programma wat we hadden gekocht in de winkel.
Of de instelling goed staat weet ik niet. Waar moet ik dat zien?
Ik heb access net voor het eerst geopend op de laptop. Dus ik kan niet zeggen of het altijd al is geweest of niet.

Ik heb access net voor het eerst geopend op de laptop. Dus ik kan niet zeggen of het altijd al is geweest of niet.
Dan heb je het probleem toch altijd gehad? Soms is een vraag beantwoorden niet zo moeilijk ;)

Access 2010 gebruikt dezelfde bestandsindeling als Access 2007, dus dat zou geen probleem mogen zijn. En ik zou de installatie dus wel een keer overnieuw doen of de Reparatie optie gebruiken, want het is duidelijk dat er iets niet goed is gegaan.... Overigens zit Access niet in elk Office pakket; kijk dus ook of de licentie wel voor 2010 geldt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan