access naar mysql????

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik heb geen ervaring met mysql, heb er nog nooit mee gewerkt...maar is het mogelijk om een access databank over te zetten in een mysql databank????

dus dat ik mijn databank kan maken in access en die daarna overzette want ken niks van mysql

Nee, dit is niet mogelijk. MySQL is alleen een database-engine, ofwel een plek om je gegevens op te slaan. Je kunt in principe tabellen en query's uit Access ook in MySQL maken, maar je kunt in MySQL bijvoorbeeld geen formulieren of rapporten maken.
Daarnaast is MySQL op enkele punten beperkter dan Access, wat betreft de tabellen kun je bijvoorbeeld geen referentiële integriteit afdwingen, wat in Access een methode is om te zorgen dat je gegevens samenhangend zijn.
Heb je eenmaal in MySQL tabellen gemaakt, dan kun je ze wel vullen vanuit Access. Je kunt namelijk met de juiste ODBC-driver (zie http://www.mysql.com/doc/en/ODBC.html ) tabellen uit een MySQL database koppelen in je Access bestand en deze tabellen dan met bijvoorbeeld een bijwerkquery vullen.

ik heb via google eens gezocht en heb verschillende manieren gevonde om dit te doen :D
maar toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan