Access of Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

conceal

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hi,

Ik heb een opdracht gekregen waarbij ik verschillende groepen moet koppelen. Nu kan ik natuurlijk een database maken waarin dit mogelijk is. Het is alleen zo dat diegene waar ik het voor maak geen ervaring hebben met Access. De input moet dus via Excel gaan én de output moet naar Excel. In beide programma's zijn er bewerkingen die makkelijker gaan in het een dan in het ander. De toepassing die ik moet maken moet echter enorm eenvoudig zijn (met een paar muisklikken output volgens gewenste format met kleuren en al). Mijn vraag is nu, is het dan toch verstandig om een database in Access te maken of is het verstandiger om alles in Excel te houden (en dus daar iets van een database in te maken)? Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groet,
Maikel

P.s. Ik werk met Office 97... :(

Dag Maikel,

Je hebt zelf al het antwoord gegeven. Waarom zou je moeilijk doen als het ook eenvoudiger kan?

Gegroet,

Axel.

Hi Axel,

Inderdaad... ben benieuwd of het me gaat lukken, maar niet geschoten is altijd mis! :thumb: In ieder geval bedankt!

Groet,
Maikel

Dag Maikel,

Goed idee. En als het niet wil lukken dan kun je altijd nog een beroep doen op Helpmij.

Gegroet en succes,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan