Access of excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
260
Beste helpmijer

Ik heb een (ik dacht) een klein klusje aangenomen. Een ledenlijst maken voor een Corso groep. (wat een corso groep is doet er niet echt toe :p)

Ik wil deze graag maken in Access of Excel.

Nu is mijn vraag: heeft iemand nog zo'n lijst liggen thuis of niet?

Er moet op komen:

Naam
Email
Tel nr
06 nr
opmerkingen
en betaald ja of nee (het liefst aanvinken)

Weet iemand hoe ik dit moet maken of heeft iemand nog een template liggen?

MVG SJOERS
 
In Access heb je prima templates die je kunt gebruiken, zeker als het niet te ingewikkeld hoeft te zijn. Probeer die eerst eens zou ik zeggen!
 
Bedankt voor je reactie maar deze vind ik niet erg handig.
Heb je misschien nog andere ideeen?
 
De gegevens die je wilt opslaan zijn dermate simpel, dat je dat makkelijk zelf kunt maken; één tabel ontwerpen, de velden aanmaken met de namen die je aangeeft (allemaal van het type Tekst, behalve Betaald, dat een Ja/Nee veld is) en je bent al klaar. Daar heb je verder geen voorbeeldjes van ons voor nodig, lijkt mij... Maak vervolgens op basis van de tabel een formulier, en je kunt gaan stampen (=gegevens invoeren ;) )
 
Hoi,

Het is voor een dermate eenvoudige database onzin om daarvoor Access te gaan gebruiken.
Dus Excel is dan een betere. je zit alleen met die 'aantekeningen' want daar kan Excel niet zoveel mee.
In het verleden lostte ik dit alsvolgt op:
Een Excel werkmap, opgeslagen in een aparte map (directory dus)
Voor elk 'lid' een Word-bestand, opgeslagen in diezelfde map.
In Excel bij elk lid een veld met een hyperling naar dit Word-bestand

Ik zou daarom persoonlijk Outlook gaan gebruiken, met daarin een toegevoegd gebruikers Ja/Nee veld.
Zeer overzichtelijk en veelzijdig, zonder dat je er veel zelf aan hoeft te doen. Bovendien kan je de gegevens prima gebruiken om i.c.m. Word brieven of een nota te genereren.

Alle opties zitten erin:
Naam <> uitgebreide naam- en adresgegevens mogelijk (tot en met de verjaardag aan toe)
Email <> drie mailadressen per 'record' mogelijk.
Tel nr <> meerdere telefoonnummers kunnen worden ingevoerd
06 nr <> idem
opmerkingen <> hiervoor gebruik je in Outlook per contactpersoon het notitiegedeelte
betaald ja of nee (het liefst aanvinken) <> dit veld kan je apart zelf eenvoudig aanmaken in Outlook, een z.g. boolean of ja/nee-veld met de naam 'Betaald'

Ik ben momenteel bezig met een project voor een organisatie, waarbij het relatiebeheer t.b.v. fondsen helemaal in Outlook wordt geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan