Access onbetrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

STIN0

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
131
Hi,

Ik heb een access database met een tabel die bestaat uit 32 kolommen en 750 records, gewicht is 6 mb. Ik gebruik deze dbase heel actief om adressen uit tedraaien en andere gegevens te filteren

Nu heb ik al een paar keer gehad dat gegevens niet juist zijn gefilterd, dat het rapport gegevens onjuist weergeeft of dat ik met samenvoegen in word gegevens onjuist kreeg afgedrukt. Analyse van de tabel leerde dat de gegevens daarin wel juist staan vermeld.

Zijn dit bekende kuren? Ik wel eens gehoord dat je voor zwaardere databases SQL moet gebruiken. Maar dat is toch voor databases met een gewicht van meer dan 25 mb.

Alvast bedankt voor de reactie!
 
Het enige dat ik me (zij het moeilijk) kan voorstellen is dat de samenvoegmethode in word het probleem is. Daar kun je aangeven of je via DDE of een andere methode de gegevens wilt koppelen, probeer dat eens te wijzigen en kijk eens of je de problemen houdt.

Verder kan het geen kwaad om af en toe de database te comprimeren, via tools --> Database utilities --> Compact and repair.

Deze database hoeft m.b.t. grootte zeker niet in SQL Server o.i.d. te worden gezet.


Grtz,
 
Cheers,

Het is in elk geval geod te weten dat ik de boel niet in een SQL database hoef om te zetten, met alle M$ Offece problemen van dien.

Weet je toevallig bij welk gewicht dat wel te adviseren is?

Ik zal mijn dbase in eerst eens gaan compromeren.

BEdankt.
 
misschien...

Ik vind je databse nogal groot van formaat in verhouding tot wat erin zit.
Ken je het bestaan van comprimeren en herstellen (compact and repair) ?
Extra (Tools) ==> database hulpprogramma's ==> ...

Als je dit niet regelmatig doet, krijg je dat soort rare toestanden.
Tweede waar ik aan denk is het grote aantal velden in 1 tabel.
 
Een database grootte van rond de 25 MB is al wat te veel voor Access... De gegevens leren dat Access gebruikt zou kunnen worden tot databases van 50 tot 70 MB (zij het behoorlijk traag) daarna zou je moeten overwegen om de database om te zetten in een active database (Oracle, MsSQL, MySQL, Pervasive etc etc).

Voor 8 MB is dat zeker niet aan de orde, ik draai probleemloos een database van 20MB (zitten 8000 records in, dus hoe jij met 750 aan 8MB komt is mij een raadsel)

@ Ilse: Jou aanwijzingen staat ook al 2 posts terug (beheer25). Wel eerst even het hele berichten gedeelte doorlezen...
 
Goeie tip!

ik heb de database gecomprimeerd en wat eerst 5 mb was is nu 500 Kb. Die tip was het dus wel waard om 2 x geplaatst te worden. Voorlopig zit ik daarmee nog niet aan de 8 mb of zelfs 20.

Terebeest, weet jij toevallig of dit hele gewicht in 1 tabel kan. Ik ben namelijk (nog) niet zo handig met het linken van tabellen in één database.


Bedankt.
 
500kB voor 1 tabel is niet gek veel. Dat moet zonder problemen gaan.

Als je de applicatie later gaat uitbreiden krijg je wellicht te maken met problemen als je alles in 1 tabel hebt staan.

Nog een tip: Bij de opties van de database kun je een vinkje aangeven bij "Compact on Close". Dan wordt je database telkens bij het afsluiten gecomprimeerd.


Grtz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan