Access - OneDrive probleem met Front end lokaal en BAck end database in de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Hoi

Ik heb een database gebouwd in Office 2013 voor een kennis van me.
De Back-end en Front-end worden eerst in de cloud geplaatst en tabellen worden aan elkaar gelinkt.
Daarna wordt de Front-end database lokaal gecopieerd, om vanaf verschillende Laptops date in te kunnen voeren.
Eenmalig laat ik de tabellen synchroniseren en daarna werkt het om vanaf verschillende pc's / laptops de back-end te vullen / raadplegen

Ik heb het getest in 2010 en 2013 versies en door elkaar en het werkt allemaal.

Mijn kennis plaatst hem zonder problemen in de cloud en kan de front-end zonder problemen in een pc met office 2010 laten werken. In Office 2013 echter komt de foutmelding: Zie picture.Bekijk bijlage 229421

ik heb alle securities levels en macro beveiligings instellingen al verlaagd. Maar het is sowieso vreemd dat het bij mij wel werkt, maar bij hem niet.
Iemand enig idee, misschien moet er ergens nog een vinkje worden uitgezet, maar ik heb even geen idee meer wat te doen.

Alvast bedankt voor ieder advies.
Grtnx
HumadgenFout.PNG

Laatst bewerkt:
Er zit geen bijlage/picture/afbeelding bij je posting gevoegd.

Tijs.

Fout.jpg
Sorry hier is de melding
had een PNG bestandje toegevoegd.

Er is nog iets om nog even te vermelden. Om het probleem "de cloud" te elimineren hebben we ook de Back-end en Front-end een keer beiden lokaal opgeslagen. En alle stappen daar doorlopen en ook toen kwam dezelfde foutmelding. Daarom denk ik dat het niets met de "cloud" maken heeft maar echt in ACCESS zit.

Laatst bewerkt:
Waarom je Access 2010 en 2013 naast elkaar wilt laten werken is mij een raadsel want veel verschil zit er niet tussen. Maar beide versies gebruiken andere bibliotheken en dat kan bijten. Als je gebruik maakt van Early binding dan ga je dus problemen krijgen. Ik heb je db niet, dus ik kan dat nu niet beoordelen.

Met bijgaand programmaatje kan je eens kijken of er verschil is in de dll versies op de pc waarop je het programma hebt ontwikkeld en de gebruikers pc.

Waarschijnlijk moet je het programma eerst op je pc decompileren vervang daarvoor de c:\temp\ in de decompile.bat file met de map waar je dllversioncheck.accdb in hebt geplaatst.

Nog een tip : heb je ook de accde versie van het programma op beide pc 's uitgeprobeerd?

Jan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Overigens vermoed ik dat jij (jullie) het Gouden Ei hebben gevonden, want voor zover ik weet is het niet mogelijk om een backend in de cloud (DropBox, OneDrive) te hebben en een lokale Frontend daaraan te koppelen.
De Back-end en Front-end worden eerst in de cloud geplaatst en tabellen worden aan elkaar gelinkt.
Daarna wordt de Front-end database lokaal gecopieerd, om vanaf verschillende Laptops date in te kunnen voeren.
Eenmalig laat ik de tabellen synchroniseren en daarna werkt het om vanaf verschillende pc's / laptops de back-end te vullen / raadplegen
Ik heb het getest in 2010 en 2013 versies en door elkaar en het werkt allemaal.
Ik leef nog in de (achterhaalde?) veronderstelling dat je daar een SharePoint server of Database server voor nodig hebt. Ik ben dus héél benieuwd hoe je dat gedaan hebt! Perpon is daar overigens dan weer helemaal niet verbaasd over, dus die zal de techniek dan al wel kennen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan