Access opslaan als: Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleKoen

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
58
Ik heb de vraag 'Access database via internet benaderen' met belangstelling gevolgd.

Een klant van mij wil de database via Sharepoint laten lopen. Tot nog toe gaat dat al jaren remote via Citrix.
Sharepoint lijkt me een zakelijke versie van Onedrive. Of heb ik dat mis?

Maar wat betekent de optie in Access onder 'Opslaan als': "Sharepoint. De database delen door deze op een server voor documentbeheer op te slaan". Is dat dan een mogelijkheid om als BackEnd te gebruiken? En als dat geen mogelijkheid is, wat kan ik hier dan eigenlijk wel mee?
 
Sharepoint lijkt me een zakelijke versie van Onedrive. Of heb ik dat mis?
Dat zie je inderdaad een beetje té simplistisch. SharePoint is een zakelijke oplossing om online te kunnen werken middels een webinterface. En daar kan inderdaad ook een Access database ingehangen worden. Maar je moet het systeem dus eerst optuigen voordat je het kunt gebruiken. Heb je poen genoeg: doen. Anders zou ik me eerst even goed bezinnen op de baten/kosten :).
 
Dank. Ik heb mijn connecties, die mogelijk voor een inrichting kunnen zorgen, benaderd. Ik begin er zelf maar niet aan. :-)
 
Dag Jelle, bij ons heeft de IT afdeling een bericht gestuurd dat het geen Access op Sharepoint ondersteunt omdat er teveel problemen mee waren.
 
Dank Noella,
Inderdaad niet aan beginnen, dus, zoals Octafish ook al aangaf.
 
De ene IT afdeling is de andere niet; bij ons gebruiken ze het wél. Maar zoals ik al zei: de inrichting is nogal lastig. Je hebt goede mensen nodig om het in te richten en te onderhouden. Die heeft niet elke werkgever in huis :).
 
Het bedrijf waar ik werk heeft wereldwijd de beste IT-ers, en ik kan het weten want ik ben er zelf één van :d :P
 
Welkom bij de club :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan