• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Access output omzetten naar een leesbaar bestand in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse40

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
71
Goedemiddag allen,

ik heb een bestand, dat wekelijks uit Access komt met informatie over de voorraad van items. Deze informatie staat echter op verschillende tabbladen en heel erg in horizontale vorm. Iedere week wordt alle informatie ververst voor een periode van -4 tot +4 weken.

Eigenlijk zou ik de informatie middels een draaitabel veel overzichtelijker willen hebben, de informatie van boven naar beneden en als horizontale kolommen de weken. Ik wilde hier een VBA-programmaatje voor gaan maken.

Ik krijg deze horizontale informatie alleen niet erg gemakkelijk netjes geordend zoals ik het wil.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Bvd!

Vriendelijke groet,
D. Antonisse
 

Bijlagen

  • Voorraad en productie-overzicht weekbasis.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 27
Ken je kopiëren - plakken speciaal - transponeren?
 
Reactie

Hartelijk dank voor de reactie!

Waarschijnlijk maakte ik het mezelf onnodig moeilijk. Ik ben nu met een basis werkblad bezig en maak daarin allerlei verwijzingen naar tabbladen en velden.

Ik hoop nu maar dat de output van access wekelijks op dezelfde plaats blijft staan en dat alleen de informatie ververst wordt.

Hartelijk dank voor het meedenken!

Groet,

Antonisse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan