access point met beperkte toegang maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

guest945836

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Als je een laptop met wifi hebt, kun je in windows xp je laptop gebruiken als access point. Daardoor kunnen andere mobieltjes etc draadloos via de laptop op het internet. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat iedere request naar het ip adres van de router(/laptop) gaat?

Oftewel, als iemand naar een externe site zoals google.nl gaat, dat hij/zij door wordt verwezen naar 192.168.xxx.xxx en zo dus niet naar buiten kan.

(Ik heb de hosts file al eens geprobeert aan te passen, maar je kunt niet alle adressen die men invult doorverwijzen. Zou dit miss met squid proxy kunnen?)

Laatst bewerkt:
heee, je hebt me inderdaad op een goed idee gebracht :D

De proxy stel ik als localhost in, als ik (op het moment doe ik het via de laptop) dan naar google.nl ga, kom ik toch op localhost uit.

Ik ga dit dadelijk uitgebreid testen

ty

a. Wat voor zin heeft het een accesspoint te maken voor mobieltjes als die alleen op het lokale netwerk mogen blijven? Printen vanaf mobieltjes?
b. Mobieltjes hebben hun eigen webbrowsers. Om daar proxy-instellingen op in te stellen is belemmerend op het moment dat ze wél Internet-toegang mogen hebben (via mobiel internet van de mobiele provider etc.).
Op je eigen XP computer/accesspoint proxy-instellingen te doen in Internet Explorer heeft geen enkele functie voor de mobieltjes die via je accesspoint-constructie verbinding hebben. De tip van Jaspertjeh gaat specifiek over Internet Explorer, op pc's in een netwerk.

Kijk maar wat je met bovenstaande informatie kunt.

Tijs.

bedankt voor je reactie,
a. Het is niet de bedoeling dat men met mobieltjes gaat printen ..
Het is de bedoeling dat ik een service op mijn eigen xp laptop draai, en anderen met mobieltjes (en eventueel laptop) er gebruik van kan maken.

b1. Het is niet de bedoeling om internet toegang te verbieden, het enige wat ik wil is dat als men connect met het accesspoint en op het internet gaat, men altijd wordt doorgelinkt naar de lokale machine met een service als men naar een andere site wilt gaan (zoals google).

b2. In internet explorer (op het accesspoint/laptop) de proxy wijzigen zal inderdaad misschien niet veel te doen hebben met de mobieltjes die via de laptop op het internet willen gaan. Vandaar dat ik ook vermeldde: "Ik ga dit dadelijk uitgebreid testen". Misschien heb jij een idee hoe ik de proxy kan instellen voor de hele machine?

Groetjes van mij

Je standaard mogelijkheden zijn beperkt/niet-bestaand, als ik correct concludeer dat je ICS (Internet Connection Sharing = Internet delen) gebruikt als manier om de accesspoint-constructie beschikbaar te stellen.

Ik heb zo snel geen opties beschikbaar voor wat jij wilt. Hopelijk komt iemand anders nog met tips daaromtrent.

Tijs.

hmm, je hebt het erover dat ik de standaard mogelijkheid gebruik, ics (dat is het volgens mij ook, zat al standaard in win xp), welke andere mogelijkheden zijn er dan nog waarmee ik kan bereiken wat ik wil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan