Wij moeten vaak een deelnemerslijst vullen. ± 40 deelnemers over 4 activiteiten, waarbij alle deelnemers op de activiteit kunnen worden ingedeeld. Dus 40 deelnemers, 4 activiteiten welke resulteert in 10 deelnemers per activiteit.
Wij gebruiken M365.
Nu dacht ik dit op te kunnen lossen met een gegevensvalidatie, waarbij ik na keuze van een deelnemer de naam uit de lijst wil laten verdwijnen, zodat je niet tegen dubbel gebruik van de namen aanloop.
Als de lijst dan weer opnieuw gemaakt wordt, de oude lijst leegmaken en opnieuw beginnen op basis van de eerdere lijst.
In de bijlage het eerste gedachtenspinsel, maar loop toch even vast.
De opzet van de originele lijst is veel groter, maar als de oplossing er is kunnen we deze zelf in deze lijst verwerken
VBA liever niet omdat de de gebruikers dit onvoldoende beheersen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, Jan
Wij gebruiken M365.
Nu dacht ik dit op te kunnen lossen met een gegevensvalidatie, waarbij ik na keuze van een deelnemer de naam uit de lijst wil laten verdwijnen, zodat je niet tegen dubbel gebruik van de namen aanloop.
Als de lijst dan weer opnieuw gemaakt wordt, de oude lijst leegmaken en opnieuw beginnen op basis van de eerdere lijst.
In de bijlage het eerste gedachtenspinsel, maar loop toch even vast.
De opzet van de originele lijst is veel groter, maar als de oplossing er is kunnen we deze zelf in deze lijst verwerken
VBA liever niet omdat de de gebruikers dit onvoldoende beheersen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, Jan