Access probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadSemtex

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Berichten
53
Ik moet voor school een database maken in Access, en dan met een query er dus voor zorgen dat ik de goede gegevens eruit krijg.

De opdracht is het maken van een ziekmeldingsdatabase waarin leerlingen zich ziek kunnen melden. Dit is een opdracht die erbij zit:
Maak een query in SQL waarbij per leerling wordt getoond:
de ziekmeldingen;
de docent bij wie de les gemist werd;
het gemiste vak.

Ik heb tot nu toe:
SELECT leerling.leerlingnummer, leerling.voornaam, leerling.achternaam, leerling.klas, absentielijst.datumziekmelding
FROM leerling, absentielijst
WHERE (((leerling.leerlingnummer)=([absentielijst].[leerlingnummer])) AND ((absentielijst.datumbetermelding) Is Null));

Maar ik weet niet wat ik verder moet doen. De database staat in de bijlage, zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
 

Bijlagen

  • Database1 (1).rar
    27,8 KB · Weergaven: 20
Het is normaal niet van mijn gewoonte om huiswerk te maken maar ik wilde gewoon eens mee Access werken...
Conclusie: SQL Server is stukken beter!!

Btw die database trekt op niks, heel slecht gemodelleerd, heel slecht voorbeeld dus...

[SQL]
SELECT l.voornaam + ' ' + l.achternaam AS leerling, l.klas, a.datumZiekmelding, d.voornaam + ' ' + d.achternaam AS docent, les.vak
FROM Absentielijst a INNER JOIN Leerling l
ON a.leerlingnummer = l.leerlingnummer,
Docent d INNER JOIN Lestabel les
ON d.docentnummer = les.docent
WHERE Format([a.datumZiekmelding],"ddd") = les.dag
[/SQL]
 
Ondertussen heb ik de opdracht al ingeleverd en ik had een 6,6, wat me nog best meeviel. In ieder geval bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan