Access query export factuur regels naar Exact Globe

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiseGuy78

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
50
Ik heb een tabel met facturen die ik wil exporteren naar een CSV-bestand. De CSV importeer ik vervolgens in Exact Globe om financiële boekhouding af te handelen. Nu heb ik een query gemaakt die op 1 regel alle relevante velden bevat. Echter het CSV-bestand dient een opmaak te hebben die als volgt opgemaakt dient worden:

Regelnummer / Dagboek / Datum / Factuurnummer / Debiteur / Totaalbedrag
Regelnummer / Dagboek / [leeg] / Datum / Bedrag ex BTW / BTW-bedrag / BTW-code / Tegenrekening

Het CSV-bestand dient dus van iedere access regel, 2 regels te maken waarbij het 1e regelnummer begint "0" en het 2e regelnummer begint met "1"

Is het mogelijk om een (SQL) query te maken waarbij ik dus uiteindelijk 2 regels overhoudt voor iedere factuur?

Ik ben zelf niet handig met VBA dus daar heb ik niets mee geprobeerd.
 
Ik ben zelf nog verder aan het testen en heb het eigenlijk wel voor elkaar.
De functie die je moet gebruiken is UNION ALL.
Dan komt er een SQL code uit zoals:

Code:
SELECT "0" AS Regelnummer, "V" AS Dagboektype, "70" AS Dagboek, "" AS Leeg4, "" AS Leeg5, invoices.number AS Boekstuknummer, invoices.company_name AS Omschrijving, Format([Invoice_date],"ddmmyyyy") AS Datum, "" AS Leeg9, invoices.debtor_code, "" AS Leeg11, "" AS Leeg12, CCur([total]) AS [Totaal (incl BTW)], "" AS Leeg14, "" AS Leeg15, "" AS Leeg16, "" AS Leeg17, "" AS Leeg18, "" AS Leeg19, "" AS Leeg20, "" AS Leeg21, "" AS Leeg22, invoices.number AS Test
FROM customers INNER JOIN invoices ON customers.debtor_code = invoices.debtor_code;
UNION ALL
SELECT "1" AS Regelnummer, "V" AS Dagboektype, "70" AS Dagboek, "" AS Leeg4, "" AS Leeg5, "" AS Leeg6, "" AS Leeg7, Format([Invoice_date],"ddmmyyyy") AS Datum, "80000" AS Tegenrekening, invoices.debtor_code, "" AS Leeg11, invoices.number AS Factuurnummer, CCur([subtotal]) AS [Totaal (excl BTW)], "" AS Leeg14, "" AS Leeg15, "" AS Leeg16, "" AS Leeg17, "" AS Leeg18, "" AS Leeg19, "" AS Leeg20, invoices.vat_code AS [BTW-code], invoices.vat AS [BTW-bedrag], invoices.number AS Test
FROM customers INNER JOIN invoices ON customers.debtor_code=invoices.debtor_code
ORDER BY Test DESC, Regelnummer ASC;
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan