access rapport (detailsectie te klein)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fschell

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Hallo / goeden morgen,

Kan mij iemand helpen met het volgende probleem. Ik heb een database met meerder tabellen / forms / query etc. alles is goed en alle gegevens krijg ik goed eruit. Maaaaar
nu moet ik een verslag maken ... dus heel veel pagina's in het rapport. Jullie voelen hem al aankomen ... de detailsectie is te klein en niet alles past op een rapport. Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen door minder ruimte te gebruiken en toch de juiste pagianlayout te krijgen of is er een oplossing om meerdere rapporten te mergen? Kan ook in pdf als het moet. heb access 2003 ... gebruik nu cute pdf writer ..
Wil dit het liefst alles is access doen zonder dat ik de pdf verslagen handmatig moet mergen want die oplossing heb ik al. Alvast dank voor jullie help

Heb de database kunne splitsen . en aangepast zodat je hem kunt lezen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met 'detailsectie te klein'? Je kunt best een hoop velden boven en naast elkaar zetten... Eventueel kun je nog paginascheidingen opnemen in de detailsectie, zodat je zelf kopjes kunt maken m.b.v. labels.
Anders kun je nog deelrapporten maken, die je vervolgens samenvoegt in een nieuw overkoepelend rapport, zodat je toch met één eindrapport werkt.

Hallo Michel, dank voor de snelle reactie. Helaas is de detailsectie inderdaad te klein. Heb al een aantal pagina einde toegevoegd en kom niet uit... heb daarom een 2de rapport gemaakt = ook deze is niet voldoende en ik moet nog een derde maken om alle paginas te krijgen... heb meerdere subraporten gemaakt en deze in het hoofdrapport opgenomen. Ik zal vanavond de database toevoegen dann kun je misschien meer erover zeggen. Zou heel fijn zijn als hier een oplossing voor te vinden is..

Wachten we de db af...
Altijd al eens willen zien hoe iemand met Access een boek schrijft ;)

nou heb ik weer ... database is na comp. en rar nog steeds 118 kb... Het gaat hier om een landelijk jaarverslag voor de gezondheidssector. Het zijn hier 16 ziekenhuizen met 8 hoofdcentren. het rapport geeft alle verzamelde data van alle ziekenhuizen per hoofdcentra weer. Het zijn nu op dit moment 12 pagina's an data ... 618 datavelden etc. ik heb de hoofdcentra in een tabel / de ziekenhuizen en de verschillende behandelingen of bevindingen (in verschillende tabellen) verder hal ik met de queries de data eruit verdeeld per hoofdcentra. Alle subrep[orten zijn in een hoofdrapport (helaas gaat het hier mis imdat ik ruimte tekort kom) moet nu een 2de hoofdrapport maken waar i kde laatste suprapporte opneem ... ik hoop dat je hiermee wat kunt ... maar als je vragen hebt hoor ik het graag. kan de database niet zomaar opsturen omdat het om vertrouwlijke data gaat.. zou dus ook nog de database leeg moeten maken en sommige omschrijvingen eruit moeten halen ... alvast dank

Een db'tje is snel te groot... In bijgaand plaatje zie je hoe je de grootte kunt beperken tot de maximale grootte, en wordt de db netjes voor je gesplitst.

Bijlagen

• Winrar Settings.jpg
    Winrar Settings.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 77
Hallo Michel, ik heb de database gesplist en boven toegevoegd... kijk maar..

En om welke rapporten gaat het? Eventueel met het formulier erbij...

het gaat om jaarverslag 1 en jaarverslag 2 / alle subrapporten gebruik ik in het jaarverslag

Werkt het nu

Ik ben zeer benieuwd of het nu werkt en hoe jullie het opgelost hebben.

Eenvoudig op te lossen

Hoi allemaal,

Ik heb dit probleem ook gehad. En het is relatief eenvoudig op te lossen.

In access 2003 heb je zo'n 55cm ruimte voor rapport. Als je enkele subrapporten invoegt, heb je al snel te weinig ruimte. Door subrapporten die je invoegt, fysiek te verkleinen win je enorm veel ruimte op je detailselectiegrid.

1. Selecteer het subrapport in het rapport
  2. In de opmaak zet je de hoogte op 0,1 cm
  3. Dit herhaal je met alle items die in de detailselectie staan.
  4. Via opmaak, horizontale afstand verkleinen, laat je alle velden naar elkaar toelopen
  5. Zorg ervoor dat het subrapport van 0,1 cm hoog niet een ander subrapport raakt, want dan gaat het mis
  6. Verklein je detailselectie terug zodat je geen extra witruimte onder de subrapporten meer hebt
  7. Voila!
  8. Bekijk je resultaat...

Veel succes ermee

Groet,
Walter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan