Access rapport exporteren naar word (RTF)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ucornelius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Beste forumleden
Bij het exporteren van een access 2010 rapport naar word worden sommige velden niet volledig overgenomen of ontbreekt zelfs de volledige tekst. In het rapport staan de gegevens wel weergegeven. Ik kan indien nodig een rar bestand toevoegen.
Corneel

Ik wil best even naar je bestand kijken, maar ik heb eigenlijk maar één tip: niet doen. Access rapporten laten zich bizar slecht omzetten naar Word. Bovendien is het helemaal niet nodig, een rapport is al een eindproduct. En wil je in Word tabelgegevens gebruiken, maak dan een samenvoegbestand. Koppel dus met de data en maak het document in Word.

In bijlage vind je de database.
Het rapport zou moeten kunnen worden opgeladen naar smartschool. Vandaar de export naar een word document. Ik heb ook gedacht aan een samenvoegdocument maar door de omvang (alle velden zijn memovelden) is dit bijna niet realiseerbaar. Bovendien is het rapport een rapport met sub rapport.
Alvast bedankt voor jouw inzet.
Het gaat over de export van rapport "RPT_InternIndividueel"
De rubriek "sociaal emotioneel", sub rubriek Evaluatie.
In het access rapport is het volledig. In het word document is de tekst afgebroken na " Daardoor zijn haar "

Corneel

Bijlagen

Ik kan er vanavond pas naar kijken, maar een beetje licht kan er al wel gegeven worden... Je hebt het over memovelden die afgebroken worden. Dat zal best, de maximale lengte die je kan exporteren is 255 tekens. Daa moet je dus rekening mee houden.
Tip twee: exporteer een pdf en geen Word document.

Ik heb de export naar pdf uitgetest. Daar is het gemelde probleem opgelost; maar er doet zich een ander probleem voor. Wil je eens naar doelstellingen en observaties kijken. De eerste karakters zijn vervormd.
Bedankt alvast.
Ik stuur je nu een nieuwe bijlage

Bijlagen

Daar geldt hetzelfde voor als voor het vorige bericht: vanavond :).

Ik heb eerst naar je db gekeken, want m.i. kan dat een stuk handiger. Dus ik heb de opzet even onder handen genomen. Om te beginnen: tabellen koppelen op basis van 4 velden is niet handig. Voeg dan één veld toe (autonummerveld) en gebruik dat als sleutel. Nu heb je verplichte dataredundantie in de andere tabellen waar je 4 overbodige (eigenlijk 3, want je hebt minstens één veld nodig) velden moet vullen. Dus dat heb ik aangepast.
Veel ingrijpender is het feit dat je 3 keer hetzelfde formulier gebruikt; dat zou ik nooit doen. Eén keer het subformulier, en met knoppen het filter ervan aanpassen. Dan heb je hetzelfde effect, maar een stuk overzichtelijker en onderhoudbaarder.
Kijk maar eens of je het er mee eens bent; dan pakken we daarna de vraag weer op :).

Beste
Ik heb uw richtlijnen gevolgd. Ik heb ook een volledig nieuw rapport gemaakt met de wizard. Zowel het exporteren naar rtf als naar pdf geeft fouten.
Voorbeeld1: rapport RPTNIEUWHD_pdf exporteren naar pdf geeft rare tekens in het pdf document.
Voorbeeld2: rapport RPTNieuwOA_rtf exporteren naar rtf: verlies van tekst. Zie rubriek Beelvorming / Sociaal Emotioneel: de laatste regel "houdt het ook graag kalm en rustig" ontbreekt.
Ik stuur u een nieuwe bijlage Forum5.rar met de aanpassingen.
Bedankt
Corneel

Bijlagen

Zal hem bekijken!

Heb wat aanpassingen gemaakt in je rapporten, omdat ik ze niet helemaal logisch in elkaar vond zitten. Deed overigens weinig aan de problemen die je beschrijft.... De pfd heeft inderdaad problemen met de eerste letter in sommige regels, en dan krijg je op die plek een vraagteken in een kader te zien. Klopt natuurlijk niet. En in de RTF verdwijnt om mysterieuze reden de zin de jij ook kwijt raakt. Maar er is een lichtpuntje: als ik mijn rapport gelijk mail als pdf, ziet hij er perfect uit! Je kúnt de rapporten dus wel correct versturen. Nu nog automatisch :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan