Access rapport formaat weergave bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cor,

Nee, helaas niet

Ik hoopte dat er misschien nog een reactie zou komen.

Groeten, Reinoud

Hoezo? Heb jij wél een oplossing voor een variabele afbeelding/sectiehoogte?

Nee, daarom hoopte ik op een tip hoe het wel zou kunnen.
@Octafish, dankjewel voor de moeite. Ik neem aan dat je geen mogelijkheid ziet, of begrijp ik dat verkeerd?

Dat zie je verkeerd :). Mijn opmerking was eigenlijk bedoeld voor Pletter, maar nadat ik op Verzenden had gedrukt zag ik dat je in de tussentijd zelf al had geantwoord. Vraag stond iets te lang op mijn scherm :d. Ben zelf ook nog aan het zoeken, maar loop nog tegen wat hinderlijke zaken aan.

Ik heb het wel min of meer werkend in een andere database. Moet het nog even overzetten voor je.

Paperwhite,

Is dit zo ongeveer de bedoeling, zie afbeelding?

2021-05-28.png

Zit alleen nog te worstelen met de afmetingen van een foto.

Gr. Cor

Ja, ik zie een grote en een kleine afbeelding.
Dat is de bedoeling, maar dan in de rapportvoettekst. Maar dat zal geen verschil uitmaken.

Paperwhite,

Op deze manier hoef je geen verwijzing te maken naar het voorbeeld.
Dit ziet men immers direct.

Gr. Cor

@Pletter, de verwijzingen zijn er al en dat is niet aan mij. En omdat sommige afbeeldingen vaker dan 1 keer voorkomen (dat bepaald de computer) is het eenmalig weergeven van afbeeldingen in de rapportvoet efficiënter.

Paperwhite,

Als het al kan in de rapportvoettekst, dan blijf ik met het probleem van de dubbele afbeelding zitten.

Is het dan de bedoeling dat er random 1 afbeelding overblijft of maakt dat niet uit.

Het zit wel in mijn hoofd, maar ik weet niet hoe ik dit in vba moet vertalen.

Misschien dat een andere helper hier wel een voorbeeld van kan geven.

Gr. Cor

@Pletter, hoezo dubbele afbeelding?
In de rapportvoet is een subrapport dat de eventuele afbeeldingen in het rapport weergeeft.
Het probleem is dat er kleine afbeeldingen ( 3 x 3 cm) en grootte van wel 12 x 12 cm zijn. Access geeft alle afbeeldingen op dezelfde grootte weer.
De een wordt uitgerekt terwijl de ander wordt verkleind.
De vraag is: is het mogelijk afbeeldingen op hun originele grootte, bijvoorbeeld op basis van pixels, weer te geven.

Paperwhite,

De eerste bijlage liet zien dat je in een rapport de witruimte kan weg halen.

De bijlage die ik nu laat zien is van het zelfde rapport en dit kan u als tweede rapport laten afdrukken, u zal zien dat hier een dubbele afbeelding is.

2021-05-29.png

@Pletter, hoezo dubbele afbeelding?

Wat wilt u met de dubbele afbeelding, een random keuze of maakt dat niet uit.

Gr. Cor.

Als je de database correct opzet, dus met de afbeeldingen buiten de database opgeslagen, maakt het niet uit hoevaak je verwijst naar een afbeelding in een rapport. Heeft geen enkele invloed op de kwaliteit van rapport of afbeelding.

@Pletter, blijkbaar zitten we op een verschillend spoor. Ik begrijp niet wat u precies bedoelt: ik heb geen last van weergave van dubbele afbeeldingen. Het subrapport in de rapportvoettekst is gebaseerd op een query die de weer te geven afbeeldingen selecteert. Daarmee is gemakkelijk te regelen dat er geen dubbelen worden weergegeven.

Het door mij aangesneden probleem is dat dat zover ik weet Access de afbeeldingen allemaal op dezelfde grootte weergeeft en niet dynamisch aanpast aan de grootte van de afbeelding.
In de bijlage lijkt het er op dat het dynamisch weergeven wel lukt, ik zie afbeeldingen van verschillend formaat. Dat krijg ik nog niet voor elkaar, dus ik ben erg benieuwd hoe u dat gedaan heeft.

Groeten, Reinoud

Ik weet uiteraard niet hoe Pletter het doet, maar ik gebruik zoiets:
Code:
Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Dim strPath As String

If (Not IsNull(Me.afbBestandsnaam.Value)) Then strPath = Me.afbBestandsnaam.Value
    If Len(strPath) > 0 And Len(Dir(strPath)) > 0 Then
        Me.ImageFrame1.Picture = strPath
        Me.ImageFrame1.Height = Me.ImageFrame1.ImageHeight
        Me.Details.Height = ImgCtrlHeight + DetailMinHeight
    Else
        Me.ImageFrame1.Picture = ""
        Me.ImageFrame1.Height = 0
        Me.Details.Height = DetailMinHeight
    End If

End Sub

Geweldig, ik ga ermee aan de gang.
Ik denk dat ik een beetje begrijp wat er staat, ik hoef hierin alleen afbBestandsnaam door mijn afbeelding veld te vervangen. Of zie ik dat te simpel?
En ik voeg het dan toe aan de gebeurtenisprocedure "bij laden"?

Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan