access relateren , deadine

Status
Niet open voor verdere reacties.

karin_djk

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Berichten
9
bedankt voor de reactie maar ik kom er nog niet uit.
Vraag: ik moet 15 mensen bij 20 bedrijven met 25 functies die 50 keer solliciteren verwerken.

Dus ik heb 4 tabellen gemaakt:
tabel 1 (50 record) bedrijf,adres,woonplaats, postcode,telefoonnummer, contactpersoon.
Tabel 2 (25 record) functie, bedrijf, op functie gesolliciteerd, contactpersoon
Tabel 3 (50 record) datum sollicitatie, functie, wijze van sollicitatie, client
Tabel 4 (25 record)client, sinds ingeschreven, hoe vaak gesolliciteerd.

Maar ik krijg steeds de volgende mismelding:
tabel 2, kolom2 "kan geen record toevoegen of wijzigingen omdat een gerelateerde record is vereist in de tabel bedrijf.
tabel 3, kolom 2 "kan geen . . . vereist in de tabel functie".
Ik zit aan een deadline en ik hoop echt dat iemand me kan helpen.
 
Plaats even een screenshot van je relaties.

Waarom gebruik je hiervoor 4 tabellen?
 
dit zijn mijn 4 relaties die ik heb gemaakt
 

Bijlagen

  • 4 relaties.jpg
    4 relaties.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 53
Ja, dat kan zo niet werken.

Ik vermoed, dat de bedoeling is, dat bvb. een uitzendbureau mensen naar u stuurt,voor een sollictatie gesprek. .

Ga nu even structueel te werk. In je tabel 1, dit zijn de bedrijven, in tabel 2, ga je sollicitanten zetten. Tabel 3 en 4 zet je gewoon in 2. Maak nu een relatie tussen 1en2, Maak een query, van daaruit een formulier.

Wel opletten. plaats altijd een id voor de primairy keys, zo kan je een degelijke relatie opbouwen.
 
bedankt dit werkt een stuk beter. hoewel ik de primaire key niet bij de id krijg want dan legt hij geen relatie maar nu wel.
maar nu krijg ik toch weer die zelfde melding:
"kan geen record toevoegen of wijzigen omdat een gerelateerde record is vereist in de tabel organisatie" als ik record 3 heb ingevuld en ik nog iets in record 2 wil veranderen of invullen.
Wat doe ik fout en kan je me uitleggen wat het nu precies betekend. ik begrijp dat er een relatie moet zijn maar die is er toch???
 

Bijlagen

  • 2 relaties.jpg
    2 relaties.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 42
Kijk even in bijlage. Maak een query hiervan, een formulier,(gebaseerd op de query) Maar je tabellen moet je aanpassen naar uw wens. bvb. "client", kan je daar "ja/nee" voor gebruiken etc....

Het is dus zo, de info is nogal tamelijk summier, maar, bekijk het maar even
 

Bijlagen

  • test1.zip
    9,3 KB · Weergaven: 22
ontzettend bedankt voor je test.

toch zit ik met nog een puzzel:
als ik 50 verschillende datums invoer in een tabel en in diezelfde tabel maar 20 bedrijven en ook nog eens 25 functies dan moet ik of ruimtes leeg laten of gegevens dubbel invoeren maar dan krijg je de meldingen dat het record geen nul waarde mag hebben of dat er een dubbele waarde is.
Want uiteindelijk wil ik weten door welk bedrijf, op welke functie, op welke datum ,door wie en op welke wijze er gesolliciteerd is.

Ik waardeer de hulp ontzettend hopelijk komen we hier uit

ik hoop dat jij of iemand anders zaterdag en zondag ook nog beschikbaar zijn!

groetjes karin
 
Laatst bewerkt:
Hallo Karin,

de vraagstelling is niet geheel duidelijk maar ik heb toch een kleine poging gedaan om je verder te helpen.

De tabellen heb ik weer uit elkaar gehaald.
In de basis tabellen: Bedrijf, client, vacature, wijze komen de specifieke kenmerken.

in de tabel sollicitatie komen de gegevens van de sollicitaties. hierbij wordt gebruik gemaakt van de basis tabellen.

in de query worden de gegevens van de sollicitaties weer verzameld en weergegeven.
 

Bijlagen

  • test_2005-11-27.zip
    29,4 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan