Access runtime

Status
Niet open voor verdere reacties.

fwalraven

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Hallo,

Ik heb een Access runtime versie gedownload en deze geinstalleerd op een pc zonder Access.

Indien een bestaande database niet 100 % in orde, wanneer worden deze foutmeldingen aangegeven?

Bij het openen van de Database of komen deze te pas of onpas te voorschijn?

Frans

Even een kleine uitleg bij gebruik van Access runtime.

1° de runtime MOET dezelfde versie zijn als Access. dus: Access 2003 -> Runtime 2003
2° Je Database MOET volledig volgens de regels van de kunst gemaakt zijn.
3° Alvorens je een pakket aflevert MOET je Database grondig op runtime fouten gecheckd zijn.

Normaal kan je dit best met de Developper Tools doen. Hiermee wordt de DB ook getest alvorens een installatiepakket gemaakt wordt.
En Ja dus als er fouten in zitten, zullen deze bij gebruik van een procedure ed... te pas en te onpas verschijnen. maar dit is ook zonder runtime het geval. dus......

Laatst bewerkt:
Rudi,

De DB en runtime zijn beide van 2003.

Zonder runtime, werkt de DB niet beter te weten "foutloos".
Wil overigens niet zeggen dat als een echte Access programmeur er naar kijkt, dat hij gelijk zal zeggen hoe heb je dit allemaal aan de praat gekregen.

Ik heb uit eerdere vragen en antwoorden begrepen dat als je met een runtime versie werkt er eerder foutmeldingen komen dan wanneer je met de normale versie van Access werkt. En daar was ik eigenlijk benieuwd naar.

Groeten Frans.

Als je het pakket wil distribueren moet je eerst van je .mdb een .mde maken. Als er dan al "fouten" in zitten, lukt dat niet. succes nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan