Access, spaties in naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

piepoeh

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Applicatie: Access 2002.
Probleem:

Ik laat vanuit een form in access, een andere database opstarten. Op zich geen probleem echter als in de naam van de database of directory waarin deze zich bevind een spatie zit, start hij niet op.
Het gekke is dat in de directory waarin access zelf staat wel een spatie zit en daar wordt hij wel geaccepteerd. Iemand een idee hoe dit kan en hoe dit is op te lossen.
Renamen is geen optie, er zijn teveel gebruikers met snelkoppelingen naar deze databases die dan allemaal moeten worden aangepast.

If Me.Combo57 = "Test" Then
stAppName = "C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\msaccess.exe P:\OS\Access\test Data\test.mdb"
Call Shell(stAppName, 1)
End If

En indien je een spatie aangeeft met
%20
in de link:
P:\OS\Access\test%20Data\test.mdb

:cool:

Het Shell commando is inderdaad vragen om problemen met dit soort dingen.
Je moet dat commando eigenlijk nergens voor gebruiken, het geeft met veel meer dingen problemen.
Wat je in dit geval kunt doen is de FollowHyperlink methode van het Application object gebruiken.

Application.FollowHyperlink stAppName, , True, False

Dit werkt ook in een combo box neem ik aan?
Ik ben nog niet zo handig met dit soort zaken vandaar.

Dit werkt niet in een combobox, dit is code die je kunt laten uitvoeren in een event (gebeurtenis) die afgaat na een bepaalde aktie op de combobox (klikken, dubbelklikken etc.).
Je moet dan stAppName vervangen door een expressie die de juiste waarde uit je combobox haalt.
Je hebt echter in je posts nergens de definitie van je combobox gegegeven, dus die code kan ik nu niet voor je maken.

Tot zover even bedankt. Heb ik weer wat te expirimenteren. Zal wel een week overheen gaan voordat ik dit kan proberen. Ga d'r een weekje tussenuit. Als het niet lukt, meld ik me hier wel weer. Nogmaals dank tot zover.

Dit werkt niet in een combobox, dit is code die je kunt laten uitvoeren in een event (gebeurtenis) die afgaat na een bepaalde aktie op de combobox (klikken, dubbelklikken etc.).
Je moet dan stAppName vervangen door een expressie die de juiste waarde uit je combobox haalt.
Je hebt echter in je posts nergens de definitie van je combobox gegegeven, dus die code kan ik nu niet voor je maken.

Ik zou hier nog even op terugkomen. Het werkt dus wel in een combobox. Zie code:

If Me.ComboAccesApps = "Test data" Then

stAppName = "C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\msaccess.exe \P:\OS\Access\test Data\test.mdb"

End If

Dit was de oplossing voor mijn probleem. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan