Access tabellen openen zonder access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim Bongertman

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Ik moet voor het instellen van een access tabel volgens mijn dealer access aanschaffen. Ik moet van een tabel de wachtwoorden en gebruikers instellen voor een asp script. Is hier ook een freeware mogelijkheid voor? Het is toch te gek om een hiervoor een heel office pakket aan te schaffen.

Als je een oudere versie van access gebruikt heb je misschien genoeg aan de runtime omgeving van access.
Effies googelen met de versie van access en het woord runtime en je hebt hem zo gevonden.

Geplaatst door Wim Bongertman
Ik moet voor het instellen van een access tabel volgens mijn dealer access aanschaffen. Ik moet van een tabel de wachtwoorden en gebruikers instellen voor een asp script. Is hier ook een freeware mogelijkheid voor? Het is toch te gek om een hiervoor een heel office pakket aan te schaffen.

Ik ben er nog steeds niet uit, heeft iemand nog een tip?

Je kunt natuurlijk zelf een asp onderhoudspagina maken. dan heb je geen access nodig voor het onderhoud.

Grtz,

je kunt ook proberen om met MySQL te gaan werken, het is ff ingewikkeld.

Maar dat moet kunnen!!!
succes
groeten Tha Vink

Mensen bedankt voor jullie reactie's. Dit had ik zelf ook kunnen bedenken, maar ik zat te denken aan een vervanger voor Access. Maar via jullie aangedragen oplossingen kan het natuurlijk ook. Er zijn inderdaad wel een aantal voorbeeld oplossingen op internet te vinden. Ik denk dat ik het probleem wel kan oplossen.

Je zou OpenOffice.org kunnen proberen. Die kan verbinding maken met Access databases middels ODBC. Volgens mij kun je dan ook die gebruikers en wachtwoorden instellen, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan