Access Unieke Waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter marka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Ik heb een query met de volgende code

Code:
SELECT DISTINCT [DHL Factuur Data_v1].[Zendingnr DHL], [DHL Factuur Data_v1].Landcde, Left([DHL Operations]![Stopclock Stamp],10) AS [Stopclock Data]
FROM [DHL Factuur Data_v1] LEFT JOIN [DHL Operations] ON [DHL Factuur Data_v1].[Zendingnr DHL] = [DHL Operations].[AWB/ShipmentID]
GROUP BY [DHL Factuur Data_v1].[Zendingnr DHL], [DHL Factuur Data_v1].Landcde, Left([DHL Operations]![Stopclock Stamp],10)
HAVING ((([DHL Factuur Data_v1].Landcde) Not In ("GB","IRL")));

Nu wil ik het volgende. Van veld "Zendingnr DHL" moet hij de unieke waarden pakken en van stopclock data mag hij eigenlijk een willekeurige waarde pakken.

Er kan bijvoorbeeld een zending nr "2" zijn die hij nu 3 keer meeneemt, omdat hij 3 stopclock data heeft. Van deze hoeft hij er maar 1 te pakken. Hoe kan ik dit maken?

Je kunt dan voor het veld dat nu zorgt voor de doublures een uniek veld maken. Als het niet uitmaakt welk record je bekijkt, kun je i.p.v. Group By bijvoorbeeld First gebruiken. Of Last, Min, Max, Sum.... Maakt eigenlijk niet uit, zolang het maar niet Group BY is.

Het maakt mij uit welke waarde ik zie in zoverre dat ik bijvoorbeeld het volgende heb:

zendingnr: Datum
1 01-10-11
1 09-10-11
2 01-02-10
2 04-02-10

BIj zendingnr 1 wil ik wel: 01-10-11 of 09-10-11 terug krijgen en niet de waarden van zendingnr 2.

Je zet dus het veld [Zendingnr]. op Group By, en het veld [Datum] op Eerste. Als je zending 2 niet wilt zien, moet je die uitsluiten met een criterium <>2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan