Ik heb een query met de volgende code
Nu wil ik het volgende. Van veld "Zendingnr DHL" moet hij de unieke waarden pakken en van stopclock data mag hij eigenlijk een willekeurige waarde pakken.
Er kan bijvoorbeeld een zending nr "2" zijn die hij nu 3 keer meeneemt, omdat hij 3 stopclock data heeft. Van deze hoeft hij er maar 1 te pakken. Hoe kan ik dit maken?
Code:
SELECT DISTINCT [DHL Factuur Data_v1].[Zendingnr DHL], [DHL Factuur Data_v1].Landcde, Left([DHL Operations]![Stopclock Stamp],10) AS [Stopclock Data]
FROM [DHL Factuur Data_v1] LEFT JOIN [DHL Operations] ON [DHL Factuur Data_v1].[Zendingnr DHL] = [DHL Operations].[AWB/ShipmentID]
GROUP BY [DHL Factuur Data_v1].[Zendingnr DHL], [DHL Factuur Data_v1].Landcde, Left([DHL Operations]![Stopclock Stamp],10)
HAVING ((([DHL Factuur Data_v1].Landcde) Not In ("GB","IRL")));
Nu wil ik het volgende. Van veld "Zendingnr DHL" moet hij de unieke waarden pakken en van stopclock data mag hij eigenlijk een willekeurige waarde pakken.
Er kan bijvoorbeeld een zending nr "2" zijn die hij nu 3 keer meeneemt, omdat hij 3 stopclock data heeft. Van deze hoeft hij er maar 1 te pakken. Hoe kan ik dit maken?